لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

داشبورد برای همیشه از مک او اس کاتالینا حذف شد

داشبورد برای همیشه از مک او اس کاتالینا حذف شد

 در بررسی‌های انجام شده از مک او اس کاتالینا مشخص شده که شرکت اپل در توسعه این سیستم عامل داشبورد را برای همیشه حذف کرده است.

داشبورد یکی از بخش‌های مهم مک او اس بود که از سال 2005 در مک او اس ایکس 10.4 آماده عرضه شده بود. این بخش حالا پس از گذشت 14 سال از این سیستم عامل حذف شده است. داشبورد مکانی برای نصب ویجت های مختلف و ابزارهای گوناگون بود و کاربران می‌توانستند از طریق آن به قابلیت‌های خاصی دسترسی داشته باشند.

اپل حالا تصمیم گرفته تا به طور کل ویجت ها و ابزارک‌ها را از سیستم عامل مک او اس حذف کند. تا پیش از این شرکت مایکروسافت نیز در توسعه ویندوز ویستا و 7 از قابلیتی مشابه برای کاربران کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرده بود؛ اما مایکروسافت پس از مدتی و مشخصاً از سال 2012 با توسعه ویندوز 8 به عمر این سیستم عامل پایان داد.

شرکت اپل با حذف داشبورد باعث شده تا بسیاری از قابلیت‌ها نظیر دسترسی به یادداشت‌های سریع و موارد مشابه دیگر قابل دسترسی نباشند و کاربران نمی‌توانند به چنین قابلیت‌هایی دسترسی داشته باشند.

البته اپل جایگزین‌های بسیاری را برای مک او اس کاتالینا در نظر گرفته است. برای مثال کاربران از همین حالا می‌توانند در اپلیکیشن Stickies به یادداشت‌ها و استیک نوت های مختلف دسترسی داشته باشند و حذف داشبورد را احساس نخواهند کرد.

اپل از سال 2011 قابلیت‌های بیشتری را به داشبورد اضافه کرد و عملاً این بخش همانند کنترل سنتر آی او اس برای کاربران دستگاه‌های مک کار می‌کرد. داشبورد امکان شخصی سازی و ارائه قابلیت‌ها و ابزارهای مختلف را داشت و حالا قرار است به جای آن اپل موارد دیگری را توسعه داده است. بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش فرض در مک او اس نیاز کاربران به استفاده از داشبورد در مک او اس کاتالینا را برطرف می‌کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420