لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازش‌های بک گراند اطلاعات را برای شرکت‌های بزرگ ارسال می‌کنند

پردازش‌های بک گراند اطلاعات را برای شرکت‌های بزرگ ارسال می‌کنند

 موسسه‌های تحلیلی برای بار دیگر در مورد فعالیت اپلیکیشن‌های آی او اس برای ردیابی اطلاعات کاربران هشدار می‌دهند و حالا واشنگتن پست در مقاله‌ای جداگانه این مسئله را تائید کرده است.

این سومین بار است که گزارش‌هایی در مورد تلاش اپلیکیشن‌ها برای ردیابی اطلاعات کاربران توسط اپلیکیشن‌های آی او اس منتشر شده است. تا پیش از این خبری در مورد تلاش شرکت‌های بزرگی نظیر Rovio به عنوان توسعه دهنده بازی انگری بردز منتشر شده بود که اطلاعات کاربران را به شرکت‌های بزرگ فناوری و تبلیغاتی نظیر فیس بوک و گوگل می‌فروشد و حالا واشنگتن پست در بررسی‌های خود اعلام کرده که بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده و توسعه دهنده اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور از طریق فروش اطلاعات کاربران به شرکت‌های تبلیغاتی درآمد زایی می‌کنند.

نویسنده واشنگتن پست اعلام کرده که تعداد زیادی از کمپانی‌ها بازاریابی و تحقیقاتی اطلاعات شخصی کاربران را از آیفون‌ها می‌ربایند. یکی از این کمپانی‌های مورد بررسی توسط این خبرگزاری توانسته به اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی دقیق کاربر، ایمیل و شماره تلفن آن‌ها دست پیدا کند. یکی دیگر از این اپلیکیشن‌ها که به عنوان Appboy شناخته می‌شوند فعالیت‌های کاربری در تلفن‌های هوشمند کاربران را ردیابی و برای سروری مشخص ارسال می‌کند و اپلیکیشن دیگر با عنوان Demdex با استفاده از روشی خاص مدل دقیق تلفن هوشمند را تشخیص می‌دهد و از آن طریق اطلاعات را به شرکت‌های بزرگ‌تر می‌فروشند.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها نظیر Microsoft OneDrive, Mint, Nike, Spotify و اپلیکیشن‌های آب و هوا و DoorDash, Yelp, Citizen و حتی اپلیکیشن رسمی واشنگتن پست نیز اطلاعات خاصی را از کاربران ثبت می‌کنند و از آن‌ها برای ردیابی فعالیت کاربران و در نهایت فروش آن‌ها به شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی استفاده می‌کنند. نویسنده این مقاله حتی انگشت اتهام را به سمت اپلیکیشن واشنگتن پست نیز اشاره کرده است و گفته که در مجموعه بیش از 54000 بار در طول یک روز توسط شرکت‌ها و نرم افزارهای مختلف ردیابی شده است و بیش از 1.5 گیگابایت اطلاعات شخصی‌اش به سرورهای ناشناس آپلود شده است.

بر این اساس به کاربران توصیه می‌شود تا پیش از اقدام برای نصب اپلیکیشن‌ها حتماً از سلامت آن‌ها در دستگاه‌های خود اطمینان حاصل کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420