لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ایموجی چرتکه آی او اس اشتباه است

ایموجی چرتکه آی او اس اشتباه است

برخی از کاربران دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت اپل به تازگی متوجه یک اشتباه محاسباتی در ایموجی‌های آی او اس شده‌اند. ایموجی‌های چرتکه در آی او اس 12 با مشکل محاسباتی همراه هستند.

ایموجی‌های چرتکه سال گذشته در یونیکد 11 استاندارد سازی و آماده عرضه شدند و اپل در توسعه آی او اس 12 امکان استفاده از آن‌ها را به کاربران ارائه داده بود. اما حالا تعدادی از کاربران پس از گذشت چند ماه از عرضه این ایموجی‌ها متوجه مشکل و اشتباه محاسباتی درون آن‌ها شده‌اند.

این اشتباه اولین بار توسط John Kelly بانام کاربری @mashedradish در توییتر مشخص شده است که در زیر توییت او بحث‌های بسیار زیادی به وجود آمده است. در گفت‌وگوی کاربران اعلام کرده که استفاده از چرتکه 2:4 به طور کل در دستگاه‌های اپل اشتباه بوده است. کاربر @sophophobic در توییتر تاریخچه استفاده از چرتکه را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که کلاً چرتکه 2:4 از طرف اپل اشتباه طراحی شده است.

او اعلام کرده که یونانی‌ها و رمی‌ها برای شمردن تعداد سنگ‌ها از چرتکه 1:4 استفاده می‌کردند. در چین از چرتکه 2:5 برای محاسبات ده دهی و دستگاه اعداد پایه ۱۶ یا همان شانزده شانزدهی مورد استفاده قرار می‌گرفت. ژاپن و کره نیز به‌واسطه چین از همین چرتکه‌ها استفاده می‌کردند. در دنیای امروزی نیز از چرتکه‌های 1:5 و 1:4 استفاده می‌شود. روسیه و اروپا نیز از بردهای رنگی 10 تایی بارنگ دوگانه و سیستم شمارش 9 سکه روی خط استفاده می‌کردند.

هر چند که این مجموعه توییت‌ها بیشتر برای جنبه سرگرمی منتشر شده، اما باعث سروصدای زیادی در خبرگزاری‌های مختلف شده است و حتی در ادامه توییت این کاربر ادعاهای ضد و نقیض مختلفی منتشر شده است. وب سایت The Verge تا جایی پیش رفته که حتی با استاد ریاضیات دانشگاه شیکاگو در مورد تاریخچه چرتکه‌های 2:4 مصاحبه کرده است که طی آن مشخص شده که چرتکه نشان داده شده در ایموجی‌های آی او اس بیشتر جنبه تزیینی دارند

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420