لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

Flappybird : یک بازی و این همه درد سر

Flappybird : یک بازی و این همه درد سر

حتما همه ی شما با بازی پرنده ی شل و ول (Flappybird) آشنا هستید و اخبار حواشی این بازی را شندیده اید. امروز وب سایت iclarified از زبان یکی از دوستان سازنده ی این بازی اطلاعاتی را در اینباره منتشر کرده.

آپریل سال گذشته دانگ نگویان (Dong Nguyan) که همراه با خانواده اش درهانوی (Hanoi) در ویتنام زندگی می کرد و یک کارمند برنامه نویس برای مکان یابی تاکسی ها بوده است در یک تعطیلات آخر هفته  یک برنامه ی بازی برای موبایل را نوشت. وی قصد داشت این بازی به یاد بازی های نینتندو که وی با آنها بزرگ شده بود سبک ولی سخت باشد. موضوع اصلی این بازی این بود که باید یک پرنده با لب های بزرگ و چشم های پف کرده را از بین یک سری لوله های سبز عمودی عبور می دادید و به آنها برخورد نمی کردید و هرچه سریعتر روی صفحه ضربه می زدید پرنده در پروازش اوج می گرفت.

این برنامه در ۲۴ مارس وارد اپ استور شد و سازنده ی آن ترجیح داد این بازی رایگان باشد تا در صورت دانلود شدن بتواند کمی پول از تبلیغات داخل بازی به دست اورد.

اما با توجه به اینکه هر روز ۲۵۰۰۰ برنامه وارد اپ استور می شوند FlappyBird در بین انبوه برنامه ها دیده نشد تا اینکه ۸ ماه بعد اتفاق عجیبی افتاد و تعداد دانلود برنامه به طرز محسوسی بالا رفت تا اینکه در فوریه این بازی جزو برترین بازی ها در بیش از ۱۰۰ کشور شناخته شد. این برنامه  بیش از ۵۰ میلیون بار دانلود شد و سازنده ی آن ۵۰,۰۰۰ دلار در روز درآمد کسب کرد به صورتی که سرعت کسب درآمد وی کم سابقه بود.

ولی بدون توجه به این اتفاق عظیم سازنده ی بازی سعی کرد ساکت بماند و بجز چند توییت کوچک حرف دیگری راجع به این بازی و این اتفاق نزد وی با رسانه های مصاحبه نکرد و اجازه نداد عکسش چاپ شود و به وی اتهام دزدی ایده از نینتندو زده شد و حتی در سایت های معتبر تیتر زده شد که وی کلاه بردار است و ایده ی بازی را از نینتندو دزدیده است.

 Flappybird : یک بازی و این همه درد سر

در ۹ فوریه ساعت ۲:۰۲ نیمه شب پیامی در اکانت توییتر دانگ نگویان دیده شد که نوشته شده بود

از کاربران بازی  Flappybird معذرت خواهی میکنم. در ۲۲ ساعت آینده من بازی Flappybird را از اپ استور حذف خواهم کرد، دیگر تحمل این وضعیت را ندارم

این پیام ۱۴۵۰۰۰ باز ری توییت شد و هیچکس باور نمی کرد چطور ممکن است کسی که به این صورت شانس در خانه اش را زده است در را به روی شانس باز نکند؟

وی همانطور که گفته بود سر ساعت این بازی را از اپ استور حذف کرد و این سوال را در دل تمام کاربران ایجاد کرد:

سازنده ی این بازی که بود و چرا آن را از اپ استور حذف کرد؟

دانگ نگویان موافقت کرده است برای اولین بار داستانش را به مجله ی Rollingstones به اشتراک بگذارد.

پس از معروف شدن این بازی عکاسان مزاحم و خبرنگاران سمج آرامش وی را در منزل پدریش به هم زده بودند و وی مجبور شده بود مدتی به صورت مخفیانه در منزل یکی از دوستانش زندگی کند. میلیونر بودن در آمریکا مقوله ی جدیدی نیست ولی در ویتنام میلیونر بودن کار سختی است.

وی می گوید:

فقط میخواستم یک بازی جالب بسازم تا با بقیه ی مردم بازی کنیم ، هیچوقت فکر نمیکردم این بازی چنین موفقیتی کسب کند.

 نویسنده ی مطلب می گوید:

وی بعضی از پیام هایی که از مردم دریافت کرده بود را در آیفونش به من نشان داد یکی از آنها از طرف خانومی بود که نوشته بود “وی تمام کودکان در تمام دنیا را حواس پرت کرده است ” دیگری نوشته بود “۱۳ نفر از کودکان در مدرسه ی من آیفون هایشان را پرت کردند و شکستند ولی همچنان مشغول این بازی هستند! این بازی مثل کراک معتاد کننده است” همچنین ایمیل هایی از کارگرانی که شغلشان را از دست داده بودند یا مادرانی که دیگر با کودکانشان حرف نمی زدند. اول وی فکر میکرده است این پیام ها شوخی هستند ولی پس از اینکه یادش آمد چطور امتحانات دبیرستان را به دلیل بازی کردن Counter Strike به سختی گذرانده است فهمید چه مشکلی پیش آمده است.

وقتی از وی پرسیدند چرا بازی Flappybird را از اپ استور حذف کردی گفته است

من صاحب و مالک سرنوشت خود هستم و خودم برای زندگی خودم تصمیم می گیرم

وی درخواست واگذاری بازی به شرکت های مختلفی دریافت کرده است اما به هیچکدام جواب نداده است همچنین می گوید اگر روزی بخواهم ورژن جدیدی از این بازی را روانه ی اپ استور کنم حتماً اول بازی یک هشدار تعبیه خواهم کرد:

“لطفاً یادتان نرود استراحت کنید”

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373