لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوگل لایسنس گوشی‌های هواوی را لغو می‌کند

گوگل لایسنس گوشی‌های هواوی را لغو می‌کند

جنگ تجاری میان آمریکا و چین تنها روی محصولات شرکت اپل تأثیر نگذاشته است و حالا مشخص شده است که گوشی‌ها و تلفن‌های هوشمند چینی نیز نمی‌توانند از این پس از مجوزهای رسمی شرکت‌های آمریکایی استفاده کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع رسمی شرکت گوگل، این کمپانی به دلیل محدودیت‌های اخیر مجبور به لغو مجوز اختصاصی خود در تلفن‌های هوشمند هواوی شده است.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری رویترز، این مسئله باعث می‌شود تا گوشی‌های هوشمند آینده شرکت هواوی امکان دریافت مجوز اختصاصی گوگل برای عرضه اندروید کامل را نداشته باشند و هواوی باید از نسخه متن باز اندروید برای عرضه تلفن‌های هوشمند خود استفاده کند. گوگل ضمن اشاره به این مسئله که گوگل تنها به دستورهای دریافتی از طرف دولت آمریکا عمل می‌کند و دخالتی در این مسئله ندارد، اعلام کرد که تنها ابزاری که از طرف شرکت گوگل در تلفن‌های هوشمند هواوی امکان کارکرد خواهند داشت شامل ابزار امنیتی Google Play Protect است و این شرکت به احتمال زیاد در آینده نمی‌تواند مواردی نظیر سرویس‌های اختصاصی گوگل شامل گوگل پلی سرویس و گوگل پلی استور را به کاربران تلفن‌های هوشمند خود ارائه دهد.

بر این اساس هواوی از این پس محدود به استفاده از پروژه متن باز و خام اندروید است و اپلیکیشن‌های گوگل و سرویس‌های مربوط به این شرکت دیگر در گوشی‌های هواوی امکان نصب به صورت پیش‌فرض را ندارند. با این وجود کاربران می‌توانند در صورت اجرایی شدن این محدودیت به صورت دستی و با نصب نسخه‌های کاستوم و فلش کردن این دستگاه‌ها می‌توانند به خدمات گوگل دسترسی داشته باشند و تحریم‌های آمریکا برای گوشی‌های چینی را دور بزنند.

دولت آمریکا ممکن است در آینده محدودیت‌های مشابهی را برای عرضه اپلیکیشن‌های چینی در اپ استور و پلی استور نیز در نظر بگیرد و وضعیت را برای کاربران چینی همانند کاربران ایرانی دشوارتر کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420