لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دادگاه آمریکا به رفع انحصارطلبی اپل در اپ استور رأی داد

دادگاه آمریکا به رفع انحصارطلبی اپل در اپ استور رأی داد

 مدت‌ها است که بسیاری از کاربران به خاطر انحصار طلبی شرکت اپل به دادگاه مراجعه کرده‌اند و از این شرکت به خاطر عدم عرضه برخی از اپلیکیشن‌ها در پلتفرم آی او اس شکایت کرده‌اند.

اما حالا تصمیم اخیر اپل برای حذف مجوز انترپرایز بسیاری از اپلیکیشن‌ها باعث شده تا بسیاری از شکایت‌ها در سراسر جهان علیه این شرکت به ثبت برسد و اپل با مشکلات قانونی متعددی مواجه شود. گزارش جدید وب سایت Techcrunch حاکی از آن است که دادگاه عالی آمریکا امروز نظر خود را در مورد این سیاست اپل منتشر کرده است و تعیین کرده که کاربران آیفون باید به نصب اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند.

شکات این پرونده در متن ادعای خود اعلام کرده‌اند که اقدام اپل در ماه‌های گذشته برای حذف اپلیکیشن‌های مبتنی بر مجوز انترپرایز باعث شده تا میزان تمایل کاربران برای استفاده از دستگاه‌های این شرکت، پلتفرم آی او اس و فروشگاه اینترنتی اپ استور تا 30 درصد کاهش پیدا کرده است. این گروه از توسعه دهندگان اعلام کرده‌اند که فعالیت غیرمنصفانه اپل باعث اخلال در کسب و کار آن‌ها شده است و اپل باید به فعالیت انحصارطلبانه خود در این زمینه پایان دهد.

اپل در ماه‌های گذشته با حذف مجوز انترپرایز باعث دردسرهای بسیار زیادی برای توسعه دهندگان و کاربران در سراسر دنیا شده است که بیشترین تأثیر آن روی کاربران و کسب و کارهای ایرانی بوده است. با وجود اینکه کسب و کارهای ایرانی به دلیل تحریم هیچ کاری در برابر این فعالیت اپل نمی‌توانند انجام دهند، شرکت‌ها و استارت آپ های دیگر در کشور آمریکا که این مشکل گریبان آن‌ها را نیز گرفته است توانسته‌اند از اپل شکایت کنند و بابت این مسئله اپل را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

بقا وجود انتشار اطلاعات مربوط به رأی دادگاه برخی از تحلیلگران ادعا کرده‌اند که اقدام اپل برای اجازه دادن به شرکت‌های دیگر در زمینه عرضه اپلیکیشن‌ها به کاربران پلتفرم آی او اس بعید به نظر می‌رسد و این شرکت از لحاظ قانونی همچنان می‌تواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت