لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپلیکیشن‌های معروف اپ استور اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کنند

اپلیکیشن‌های معروف اپ استور اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کنند

گزارش‌های اخیر موسسه‌های امنیتی حاکی از آن است که بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف، اطلاعات کاربران را به صورت غیرقانونی جمع آوری می‌کنند و از آن‌ها برای مقاصدی خاص استفاده می‌کنند.

گزارش اخیر موسسه VOX حاکی از آن است که تقریباً تمامی اپلیکیشن‌های عرضه شده در اپ استور اطلاعات کاربران را به نحوی ویژه برای موسسه‌های تبلیغاتی و سازمانی‌ها امنیتی جمع آوری می‌کنند و این اطلاعات را به آن‌ها می‌فروشند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نظیر فیس‌بوک، گوگل و توییتر از جمله خریداران این اطلاعات هستند و می‌توانند اطلاعات کاربران را از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف خریداری می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا فیس‌بوک، گوگل و توییتر حتی در صورت عدم استفاده کاربران برای استفاده از سرویس‌های اینترنتی آن‌ها امکان دریافت اطلاعات شخصی کاربران را برای مدیریت تبلیغات و کنترل فعالیت آن‌ها در حوزه اینترنت داشته باشند.

بسیاری از بازی‌های موبایل که توسط شرکت‌های بزرگ توسعه داده شده‌اند و به صورت رایگان در اپ استور قرار می‌گیرند از راه جمع آوری اطلاعات کاربران اپلیکیشن‌های خود درآمد زایی می‌کنند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی که از این راه کسب درآمد می‌کند شرکت Rovio توسعه دهنده و صاحب امتیاز مجموعه بازی‌های انگری بردز است که با جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران از تلفن هوشمند آن‌ها و فروش این اطلاعات به شرکت‌های بزرگ فناوری اقدام به درآمد زایی می‌کند. این در حالی است که شرکت یاد شده به صورت کامل محصولات نرم افزاری خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌دهند.

موسسه VOX ادعا کرده که این مسئله تا حدی در میان اپلیکیشن‌ها رایج است که کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی خود چاره‌ای جز استفاده از یک دستگاه کاملاً مجزا برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پرکاربرد ندارند. این موسسه همچنین گفته که ادعاهای خود را با استناد بر بازگشایی و بررسی کدهای SDK اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف به دست آورده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373