لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اکثر کامپیوترهای مک 2011 به بعد با آسیب پذیری ZombieLoad مواجه شده‌اند

اکثر کامپیوترهای مک 2011 به بعد با آسیب پذیری ZombieLoad مواجه شده‌اند

 بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که اکثر کامپیوترهای مک 2011 به بعد با یک آسیب پذیری مهم مواجه شده‌اند که ممکن است به هکرها امکان نفوذ به اطلاعات حیاتی و شخصی کاربران را بدهد.

این آسیب پذیری مشخصاً به مشکلات امنیتی پردازنده‌های اینتل مربوط است و صرفاً به کامپیوترهای مک محدود نیست و اپل نیز در مورد آن تقصیری نداشته است. اینتل در روزهای پایانی هفته گذشته اطلاعاتی در مورد وجود یک آسیب پذیری و امکان حمله‌های سایبری در دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های این شرکت را داده است. این آسیب پذیری که با عنوان ZombieLoad شناخته شده است به طور کامل شبیه به آسیب پذیری MeltDown و Spectre است که در سال 2017 با سروصدای زیادی مواجه شده بود.

شرکت اپل باعرضه آپدیت مک او اس 10.14.5 به صورت موقت جلوی این آسیب پذیری را گرفته است؛ با این حال اینتل هنوز بسته الحاقی خود را برای رفع این مشکل ارائه نکرده است. این آسیب پذیری بر روی تمامی کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های اینتل از سال 2011 به بعد تأثیر گذاشته است و می‌تواند به هکرها امکان دسترسی به اطلاعات حساس نظیر تاریخچه فعالیت‌های کامپیوتر، فعالیت‌های کاربر در مرورگرهای اینترنتی و اطلاعات دیگر نظیر اجرای اپلیکیشن‌های گوناگون، روند استفاده از سیستم عامل، ماشین‌های مجازی و سیستم عامل‌های مبتنی بر آن و سرویس‌های ذخیره سازی و پردازشی ابری را بدهد.

این آسیب پذیری شباهت زیادی به حفره‌های امنیتی پیشین پردازنده‌های اینتل دارد و روندی که هکرها باید برای نفوذ به دستگاه‌های مختلف دسترسی پیدا کنند نیز به همان صورت است و آن‌ها نیازی به تزریق کدهای مخرب به داخل دستگاه‌ها را ندارند و می‌توانند به صورت مستقیم به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

با توجه به اطلاعات یاد شده به کاربران توصیه می‌شود تا دست کم تا زمان عرضه آپدیت‌های امنیتی اینتل از سیستم عامل‌های مجازی استفاده نکنند و هر چه زودتر آپدیت جدید سیستم عامل مک او اس را دریافت کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420