لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار به خریداران: جعل IMEI گوشی امکان پذیر است!

هشدار به خریداران: جعل IMEI گوشی امکان پذیر است!

تنها دو روز پس از انتشار بیانیه سامانه همتا در مورد پیدا شدن شواهدی مبنی بر اقدام برخی از سودجویان در زمینه جعل IMEI گوشی‌ها، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی طرح رجیستری این مسئله را تائید کرده و طی مصاحبه خود با شبکه خبر به خریداران و فروشندگان گوشی تلفن همراه در این زمینه هشدار داده است.

بر اساس گفته‌های دهقانی نیا، جعل IMEI گوشی‌ها در شبکه تلفن همراه امکان پذیر است با این حال شبکه مخابراتی ایران امکان شناسایی این دستگاه‌ها را دارد و از آن طریق می‌تواند به صورت خودکار آن‌ها را از سرویس خارج کند.

کانال سامانه همتا در شبکه‌های اجتماعی بر اساس گفته‌های دهقانی نیا بیانیه‌ای جدید منتشر کرده است و در مورد این مسئله به کاربران هشدار داده است.

متن بیانیه جدید منتشر شده در کانال سامانه همتا به شرح زیر است: 

توضیحات مهم جناب آقای دهقانی نیا سخنگوی طرح رجیستری در مورد موضوع جعل شناسه IMEI:

به اطلاع مخاطبان محترم کانال می‌رساند

شناسه IMEI قابل جعل است و خبری که در روزهای گذشته توسط برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر «جلوگیری طرح رجیستری از جعل IMEI» منتشر شده است، نادرست بوده و اساساً از نظر فنی قابل اجرا نیست. اما تمامی دستگاه‌های سیمکارت‌خوری که دارای شناسه IMEI جعل شده باشند، توسط سامانه همتا شناسایی شده و به صورت کاملاً سیستمی و بدون دخالت انسان، پس از 3 روز از زمان روشن شدن، مسدود می‌شوند و دیگر امکان دریافت خدمات اپراتوری را نخواهد داشت.

مجدداً تأکید می‌گردد امکان دور خوردن طرح رجیستری از طریق جعل شناسه IMEI به هیچ عنوان وجود ندارد. آنچه مورد اهمیت است و موضوع اصلی اطلاعیه همتا نیز بود، اطلاع رسانی درباره این تخلف به مردم عزیز ایران جهت پیشگیری از متضرر شدن ایشان است.

اکیداً به خریداران محترم تلفن همراه توصیه می‌شود که قبل از خرید نسبت به استعلام اصالت دستگاه اقدام نموده و سپس در حضور فروشنده دستگاه را برای خود فعال‌سازی نمایند.

سامانه همتا

  گفتنی است که بر اساس قوانین وضع شده، اقدام به جعل IMEI تلفن‌های همراه جرم بوده و نهادهای قضایی ممکن است افراد خاطی را محکوم به تحمل حبس و پرداخت جریمه کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420