لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در حال مذاکره برای از بین بردن قانون حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی است

اپل در حال مذاکره برای از بین بردن قانون حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی است

شرکت اپل به تازگی تلاش کرده تا از طریق روش‌های قانونی و رایزنی با قانون گذاران یکی از مهم‌ترین حقوق کاربران را از حذف کند و به‌جای آن قوانین سفت و سخت‌ترین را برای کاربران ایجاد کند. بر اساس این قانون اپل تمایل دارد تا از طریق روش‌های قانونی حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی را متوقف کند و پس از آن امکانات محدودتری را برای تعمیر دستگاه‌های خود از طریق روش‌های متفرقه در اختیار کاربران قرار دهد.

بر اساس گزارش جدید وب سایت Motherboard یکی از نمایندگان اپل به همراه نماینده‌ای دیگر از موسسه تجاری ComTIA در حال رایزنی برای ایجاد یک توافق برای کاهش سطوح اعمالی در قانون حق تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی است.

اپل در چند سال گذشته تصمیم داشته تا با توسعه و عرضه محصولات جدید به همراه طراحی ویژه و منحصر به فردتر امکان تعمیر را از تعمیرکاران متفرقه و کاربران را بگیرد. بر این اساس شرکت اپل در سال 2018 میلادی در توسعه مک بوک پروهای نسخه جدید با استفاده از تراشه T2 توانست بسیاری از محدودیت‌های مورد نظر خودش را در دستگاه‌های مک اعمال کند و از آن طریق به کاربران حق تعمیر یا دست‌کاری دستگاه‌های تولید شده توسط خود را ندهد.

از طرق دیگر شرکت اپل تصمیم دارد تا میزان امکانات مناسب برای تعمیر تلفن‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد را نیز کاهش دهد تا از آن طریق کاربران دیگر امکان دسترسی به باز کردن و تعمیر تلفن‌های هوشمند و دیگر محصولات این شرکت را نداشته باشند.

شرکت اپل چندین سال است که محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که امکان تعمیر کمتری داشته باشند. بسیاری از وب سایت‌های بررسی کننده محصولات الکترونیکی نظیر آی فیکس ایت کمترین امتیاز را برای تعمیر پذیری را به آن داده‌اند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420