لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل با پرداخت 6 میلیارد دلار غرامت با کوالکام توافق کرد

اپل با پرداخت 6 میلیارد دلار غرامت با کوالکام توافق کرد

 گزارش‌های اخیر از مبارزه‌های قانونی میان اپل و کوالکام حاکی از آن است که شرکت اپل با پرداخت مبلغی بین 5 تا 6 میلیارد دلار با شرکت کوالکام سازش و توافق کرده است و از این پس این دو شرکت رابطه خصمانه با یک دیگر ندارند.

بر اساس این گزارش، اپل بابت فروش هر یک از آیفون‌هایی که در تولید آن‌ها از پتنت‌های کوالکام به‌صورت غیرقانونی استفاده شده بود، مبلغی معادل 8 تا 9 دلار را به کوالکام پرداخت کرده است که در مجموع معادل 5 تا 6 میلیارد دلار می‌شود.

این گزارش برای اولین بار توسط خبرگزاری CNBC منتشر شده است که در آن مشخص شده که شرکت اپل با پرداخت این هزینه حاضر به توافق با شرکت کوالکام و پایان دادن به مبارزه قانونی علیه این شرکت شده است. گفتنی است که اپل تا پیش از این و مشخصاً پیش از شروع مبارزه قانونی با کوالکام بابت استفاده از پتنت‌های این شرکت در تولید آیفون‌ها مبلغی معادل 7.50 دلار را پرداخت می‌کرد که پس از شروع مبارزه قانونی به حدود 2 دلار برای فروش هر یک از آیفون‌ها افزایش پیدا کرده است.

یک ساعت پس از انتشار خبرهای مربوط به این توافق، شرکت کوالکام و اپل به صورت مشترک اعلام کرده‌اند که در حال رایزنی برای همکاری در زمینه تولید انبوه و توسعه تراشه‌های ارتباطی 5G برای تلفن‌های هوشمند آینده شرکت اپل هستند. بر این اساس می‌توان امیدوار بود که در سال 2019 یا 2020 آیفون‌های عرضه شده توسط اپل با مودم‌های 5G توسعه داده شده توسط کوالکام آماده عرضه به بازار شوند.

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند نظیر سامسونگ و هواوی از سال جاری میلادی فرایند توسعه و عرضه گوشی‌های مبتنی بر 5G را شروع کرده‌اند و بر این اساس پیش بینی می‌شود که اپل نیز برای رقابت هر چه بیشتر با شرکت‌های دیگر آیفون‌های خود را از سال 2019 با مودم‌های 5G آماده عرضه به بازار کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373