لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تجربه بازی های Game Boy نینتندو در iOS

تجربه بازی های Game Boy نینتندو در iOS

 

   نمی دانم چند نفر از خوانندگان این مطلب، تا به حال یک Game Boy ساخت شرکت ژاپنی Nintendo را در دست گرفته و با آن بازی کرده اند. دستگاهی که برای اولین بار در آوریل 1989 در ژاپن عرضه شد و صنعت بازی های کامپیوتری را متحول ساخت. تاثیر آن را در این صنعت می شود با تاثیر آیفون در صنعت تلفن های همراه یکسان دانست. اما اگر هم با این دستگاه کار نکرده اید به یقین بازی های شرکت نینتندو را تجربه کرده اید. مخصوصا کمتر کسی از گیمرها پیدا می شود که اوقاتی را با Super Mario سپری نکرده باشد. همان قارچ خور خودمان!

   متاسفانه اپ استور اپل از حیث هر بازی که تامین باشد از بازی های نینتندو کم می آورد، و دلیل آن هم عدم تمایل شرکت ژاپنی به پورت کردن این بازی ها به اکوسیستم اپل و اندروید هست.

   اما دیروز یک برنامه نویس مستقل به نام Riley Testut آپدیت نسخه 2.0 امولاتور Game Boy خود به نام GBA4iOS را عرضه کرد. امولاتور(Emulator) برنامه ای هست که محیط یک دستگاه خاص را در سیتم دیگری شبیه سازی می کند تا بتوان از برنامه های انحصاری آن استفاده کرد.

   مراحل نصب برنامه خیلی ساده است. ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

   http://gba4iosapp.com/

   در وسط صفحه روی دگمه بنفش رنگ Download GBA4iOS 2.0 کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود مجددا روی همان دگمه کلیک کنید. در شکل زیر روی Install کلیک کنید:

 

IMG_0006.PNG

 

IMG_0007.PNG

 

   سافاری بسته می شود و برنامه شروع به دانلود و نصب می کند. متاسفانه اپل بلافاصله گواهی (certificate) این شرکت را باطل کرد. بنابراین اگر بخواهید برنامه را اجرا کنید باید تاریخ دستگاه را به قبل از 19 فوریه 2014 برگردانید(یعنی تاریخ دیروز)! البته بعد از اینکه برنامه را اجرا کردید می توانید تاریخ سیستم را به حالت اول برگردانید. منتهی با هر بار ریستارت دستگاه باید دوباره تاریخ را به تاریخ فوق تغییر دهید. البته این مشکل قابل حل هست و احتمالا با آپدیت جدید حل خواهد شد. به هر حال، با باز کردن برنامه پنجره زیر باز می شود که به مطلبی که ذکر شد اشاره می کند:

 IMG_0009.PNG

 

  محیط برنامه خیلی ساده هست! خوب پس بازی ها کجا هستند؟!! دگمه + را کلیک کنید. صفحه جدیدی باز می شود. منتطر بمانید تا لود شود. خوب، صفحه محبوب فیلترینگ این جا هم به ما چشمک می زند. 🙂

 

 IMG_0010.PNG

 

   بازی ها براساس گروه های مختلفی طبفه بندی شدند. در قسمت Featured من  Pokemon Sapphire را انتخاب کردم. وقتی رو بازی کلیک می کنید، صفحه جدیدی باز می شود:

 IMG_0011.PNG

 

   پایین صفحه دگمه Download Now را بزنید. در پنجره ای که باز می شود Download را کلیک کنید و بعد Save را انتخاب کنید. فایل برنامه شروع به دانلود می کند.

 

IMG_0012.PNG

 

IMG_0013.PNG

 

   روی فایل برنامه کلیک کنید تا اجرا شود:

 

IMG_0014.PNG

IMG_0016.PNG

 

   روی صفحه دگمه های مشهور Game Boy را می بینید، و بالای صفحه هم دگمه منو هست که از طریق آن می توانید کدهای تقلب را وارد کنید، وضعیت بازی را دخیره و یا لود کنید. امیدوارم از این بازی های کلاسیک لذت ببرید!

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373