لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده A14 به کار رفته در آیفون‌های 2020 با معماری 5 نانومتری تولید می‌شوند

پردازنده A14 به کار رفته در آیفون‌های 2020 با معماری 5 نانومتری تولید می‌شوند

شرکت اپل به تازگی همکاری خود را با کارخانه تایوانی TSMC شروع کرده است که طی آن تصمیم دارد تا تراشه A14 به کار رفته در آیفون‌های 2020 را با معماری 5 نانومتری آماده عرضه کد.

تی اس ام سی سال‌ها است که به عنوان تأمین کننده اصلی پردازنده‌های همراه شرکت اپل به حساب میاید و این کارخانه تراشه‌های سری A به کار رفته در آیفون‌ها و آیپدها را آماده عرضه می‌کند. این شرکت تصمیم دارد تا دست کم برای دو سال دیگر نیز با شرکت اپل همکاری کد و وظیفه تولید و عرضه تراشه‌های A13 و A14 را بر عهده بگیرد. بر این اساس تی اس ام سی تلاش دارد تا تراشه‌های پردازنده مرکزی آیفون‌های عرضه شده در سال 2020 را با معماری 5 نانومتری آماده تولید کند.

شرکت اپل از سال 2014 و مشخصاً پس از پایان همکاری با شرکت سامسونگ در زمینه تأمین پردازنده‌های مرکزی آیفون‌ها، تصمیم گرفت تا با تی اس ام سی به عنوان تنها تأمین کننده تراشه‌های مرکزی آیفون‌ها همکاری کند.

بر این اساس مشخص شده است که شرکت اپل در سال 2020 تصمیم دارد تا آیفون‌های خود را با تراشه‌های 5 نانومتری آماده عرضه به بازار کند و ب همین دلیل می‌توان از همین حالا میزان توان پردازش این محصولات و همچنین میزان مصرف انرژی آن‌ها با احتساب باتری 3000 میلی آمپر ساعتی را به طور متوسط بهینه‌تر کند. این پردازنده‌ها به احتمال زیاد تا 15 درصد نسبت به پردازنده‌های عرضه شده در سال 2019، که هنوز معرفی نشده، سریع‌تر خواهد بود.

بررسی‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل تصمیم دارد تا از سال 2020 به بعد برخی از محدودیت‌های مربوط به تولید پردازنده‌ها را حذف کند و به صورت اختصاصی در زمینه تولی و عرضه پردازنده‌های همراه و دسکتاپ فعالیت کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420