لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دو دانشجوی چینی نزدیک به یک میلیون دلار سر اپل را کلاه گذاشتند

دو دانشجوی چینی نزدیک به یک میلیون دلار سر اپل را کلاه گذاشتند

 دو دانشجوی چینی تبار در ایالت اورگن آمریکا اخیراً به دلیل کلاه‌برداری از اپل به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار دستگیر شده‌اند.

این دو دانشجوی چینی از سال 2017 اجازه سفر میان آمریکا و چین را داشته‌اند و از آن زمان اقدام به کلاه‌برداری از شرکت اپل می‌کرده‌اند. ماجرا از این قرار است که این دو دانشجو از دو سال پیش اقدام به خرید آیفون‌های تقلبی و خراب از بازار سیاه چین می‌کردند و آن‌ها را به صورت غیرمجاز وارد خاک آمریکا می‌کردند و آن‌ها را به دلیل خراب بودن به اپل استورهای رسمی آمریکا تحویل می‌دادند. اپل استورهای رسمی آمریکا نیز پس از اینکه توان تعمیر این دستگاه‌ها را نداشتند، اقدام به تعویض دستگاه‌ها با یک آیفون نو و جدید می‌کردند. آیفون‌های نوی دریافتی از طرف اپل استورهای رسمی توسط این دو کلاه‌بردار در بازار فروخته می‌شد و این دو نفر تا به امروز مبلغی معادل 895800 دلار از این راه درآمد زایی کرده بودند.

Yangyang Zhou یکی از متهمین این پرونده است که به تازگی مدرک مهندسی خود را از دانشگاه اورگن دریافت کرده است که به مدت دو سال در زمینه ورود آیفون‌های جعلی از چین به آمریکا و تعویض آن‌ها با دستگاه‌های واقعی فعالیت می‌کرده است. Quan Jiang متهم دوم این پرونده است که در کالج Linn Benton تحصیل می‌کرده است. این دو نفر پس از دریافت آیفون‌های نو، آن‌ها را به فردی مورد اعتماد در چین پست می‌کردند و بابت فروش آن‌ها درآمد قابل توجهی کسب می‌کرده‌اند.

اف بی آی اعلام کرده که این دو نفر از سال 2018 سابقه کلاه‌برداری در زمینه‌های مختلف را داشته‌اند و پلیس رد آن‌ها را از طریق جی پی اس پیدا شده بود.

گفتنی است که Jiang تا به امروز 3069 آیفون را به اپل استورهای مختلف تحویل داده بود که توانسته بود 1493 مورد آن‌ها را با موفقیت تعویض کند.

جالب اینجا است که دستورالعمل اپل استورها به این صورت است که تمامی اطلاعات از شماره سریال تا IMEI آن‌ها را پیش از ارائه خدمات تعمیر و تعویض بررسی می‌کنند؛ اما در این مورد خاص گویا اپل استورها نیز کوتاهی کرده بودند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373