لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل باید تاچ آیدی را به آیفون‌ها بازگرداند؟ :: قسمت اول

چرا اپل باید تاچ آیدی را به آیفون‌ها بازگرداند؟ :: قسمت اول

شرکت اپل از سال 2017 و مشخصاً از زمان معرفی آیفون X نوع سیستم احراز هویت ارائه شده در تلفن‌های هوشمند خود را تغییر داد و از این پس به جای احراز هویت مبتنی بر اثر انگشت یا همان تاچ آیدی از سیستم فیس آیدی که با تشخیص چهره کار می‌کرد استفاده کرد.

اپل پس از آن در سال 2018 در معرفی آیفون‌های جدید خود که شامل آیفون XS، XS Max و XR می‌شدند به طور کامل تاچ آیدی را حذف کرد و از فیس آیدی به جای آن استفاده کرد. با وجود اینکه اپل تنها شرکتی است که سیستم احراز هویت بیومتریک مبتنی بر تشخیص چهره به صورت سه بعدی استفاده می‌کند؛ با این حال بسیاری از شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی همچنان هر دو سیستم احراز هویت را به کاربران ارائه می‌دهند. 

دلیل حذف تاچ آیدی از آیفون چه بود؟

  شایعات منتشر شده در ماه‌های ابتدایی سال 2017 میلادی حاکی از آن بودند که اپل تصمیم دارد تا در طراحی آیفون جدید خود (که بعدها با عنوان آیفون X نام‌گذاری شد) از طراحی نمایشگر تمام صفحه استفاده کند. استفاده از طراحی تمام صفحه و بدون حاشیه در کنار استفاده از پنل اولد باعث شد تا اپل توان تعبیه دکمه هوم را در آیفون X نداشته باشد. حذف دکمه هوم به خودی خود باعث حذف سیستم احراز هویت تاچ آیدی نیز می‌شد.

مشکلات استفاده از فیس آیدی به صورت تنها چیست؟


فیس آیدی با وجود دقت بسیار بالا دارای مشکلات خاصی است که باعث می‌شود تا بسیاری از تحلیلگران بر این ادعا باشند که اپل باید تاچ آیدی را در کنار فیس آیدی به آیفون‌های آینده برگرداند. مشکلات فیس ایدی به شرح زیر است:  

عدم پشتیبانی از چند کاربر به صورت هم‌زمان

  یکی از مهم‌ترین مشکلات فیس آیدی عدم پشتیبانی از هویت چند کاربر به صورت هم‌زمان است. هر چند که اپل در توسعه آی او اس 12 امکان دسترسی به دو کاربر برای فیس آیدی را ارائه داد؛ اما همچنان کاربران نمی‌توانند تعداد بیشتری از کاربران را برای دسترسی به آیفون‌ها انتخاب کنند. بسیاری از افراد ممکن است اثر انگشت همسر، دوست و فرزندان خود را روی تاچ آیدی تنظیم کنند تا از آن طریق آن‌ها نیز بتوانند به آیفون دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر ارائه رمز قفل دستگاه ممکن است دسترسی‌های بیشتری را نسبت به تاچ آیدی به دیگر افراد بدهد که این مسئله به هیچ وجه خوشایند نیست.

کاهش سرعت استفاده از آیفون‌ها


فیس آیدی هرچند که امنیت نسبتاً بالایی دارد، اما باعث کاهش سرعت استفاده از آیفون و باز کردن قفل آن می‌شود. تصور کنید که روز صندلی اتومبیل نشسته‌اید و آیفون روی استند نصب شده روی شیشه اتومبیل قرار دارد، باز کردن قفل دستگاه با فیس آیدی مستلزم آن است که صورت خود را به صورت غیرعادی روی آیفون قرار دهید تا قفل دستگاه باز شود.

برای مطالعه ادامه اینکه چرا اپل باید تاچ آیدی را به آیفون‌ها بازگرداند به قسمت دوم این مطلب مراجعه کنید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420