لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه مؤدبانه چت کنیم؟ :: قسمت دوم

چگونه مؤدبانه چت کنیم؟ :: قسمت دوم

 در قسمت اول ترفندهای مناسب برای چت کردن به زبان فارسی توضیح دادیم که استفاده مناسب و به جا از استیکرها و ایموجی‌ها و رعایت لحن نوشتاری یا گفتاری تا چه میزان می‌تواند در نحوه انتقال پیام شما تأثیر گذار باشد. حال در بخش دوم این مطلب به چند اصل مهم در زمینه چت کردن با افراد مختلف خواهیم پرداخت.

پیام‌های رسمی را از طریق ایمیل ارسال کنید

استفاده از ایمیل برای ارسال پیام‌ها و نوشته‌های رسمی گزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به سرویس‌های پیام رسان است؛ با این حال بسیاری از کاربران ایرانی به استفاده از ایمیل عادت نکرده‌اند و حتی پیام‌های رسمی خود را از طریق پیام رسان‌ها ارسال می‌کنند. به طور کل باید به یاد داشته باشید که استفاده از سرویس‌های ایمیل برای ارسال پیام‌های رسمی بسیار مناسب‌تر و مؤدبانه‌تر است.

در ابتدای چت خود را معرفی کنید

چت کردن، همانند تماس تلفنی یک سیستم برقراری ارتباط به صورت غیرحضوری به حساب میاید. برای داشتن یک چت مؤدبانه بهتر است همانند تماس‌های تلفنی ابتدا خودتان را معرفی کنید تا مخاطب شما بداند که با چه کسی صحبت می‌کند. علاوه بر این، از استفاده از نام‌های مستعار و عکس‌های گنگ که معرف شما نیستند در پروفایلتان خودداری کنید. پروفایل کاربری برای این ساخته شده که شما بتوانید با استفاده از نام کاربری و عکس، خودتان را به مخاطبینتان معرفی کنید. استفاده از عکس‌های دیگری که صرفاً برای شما جالب هستند، ممکن است برای دیگران خوشایند نباشد.

فینگلیش به هیچ وجه با کلاس نیست!

فرهنگ استفاده از حروف انگلیسی برای متن‌های فارسی اوایل دهه 1380 در میان کاربران ایرانی رایج شد. در آن زمان، بسیاری از دستگاه‌ها و سرویس‌ها از حروف و زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کردند یا فعال سازی آن‌ها بسیار دشوار بود. اما در دنیای امروز تقریباً تمام سرویس‌ها، سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها از زبان و حروف فارسی با تمام جزئیات از نیم فاصله گرفته تا اعراب و نشانه‌ها پشتیبانی می‌کنند. استفاده امروزه از فینگلیش اصلاً توجیهی ندارد و البته باعث با کلاس نشان دادن شما در مقابل مخاطبین نمی‌شود.

پیام را یک‌تکه ارسال کنید

سرویس‌های چت به ازای هر پیامی که شما برای مخاطبتان می‌فرستید یک اعلان یا همان نوتیفیکیشن را به او نشان می‌دهند. ارسال پیام‌های تکه‌تکه که همگی می‌توانند در قالب یک پیام ارسال شوند، به هیچ وجه برای مخاطب شما جالب نیستند و البته باعث دردسر او نیز می‌شوند. در عین حال سرویس‌های چت نیز برای مقابله با آزار و اذیت افرادی که پیام‌ها را به صورت تکه‌تکه و پشت سر هم می‌فرستند راه حل Mute کردن را در نظر گرفته است. پس بهتر است پیش از اینکه افراد چت شما را در دستگاه خود Mute کنند، پیام‌های خود را به صورت مدیریت شده ارسال کنید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420