لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه مؤدبانه چت کنیم؟:: قسمت اول

چگونه مؤدبانه چت کنیم؟:: قسمت اول

امروزه امکان چت کردن و ارسال پیام‌های مختلف از طریق ابزارهای دیجیتالی و سرویس‌های نرم افزاری به یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای برقراری ارتباطات سریع تبدیل شده است.

مهم‌ترین مزیت چت کردن نسبت به تماس تلفنی شامل هزینه کم و قیمت ارزان، سرعت بیشتر و آسان بودن آن‌ها می‌شود. همین مسئله باعث شده تا افراد مختلف برای انجام کارهای روزمره ارسال پیام‌ها در سرویس‌های چت نظیر واتس اپ، تلگرام، آی مسیج و حتی سیستم ارسال پیام کوتاه یا اس ام اس را نسبت به زنگ زدن و تماس تلفنی ترجیح دهند.

در این میان چت کردن با مشکلات و محدودیت‌هایی خاص مواجه است که باعث می‌شود تا در بسیاری از مواقع کاربران نتوانند منظور خود را به خوبی در قالب یک پیام متنی ارسال کنند. این محدودیت‌ها و مشکلات علت اصلی برای ساخت مواردی نظیر ایموجی‌ها، استیکرها و کاراکترهای مختلف در سرویس‌های چت هستند تا از آن طریق کاربران بتوانند به صورت دقیق‌تر منظور خود را به مخاطب خود ارسال کنند و باعث ایجاد سو تفاهم نشوند. در بسیاری از اوقات، افراد به دلیل عدم آشنایی با ترفندهای مربوط به چت کردن مؤدبانه، به طور ناخواسته باعث ایجاد سوءتفاهم‌های زیادی می‌شوند که دردسرهای آتی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

در ادامه برخی از مهم‌ترین ترفندهای مناسب برای چت کردن به صورت مؤدبانه را عنوان خواهیم کرد.

از ابزارهای چت نظیر ایموجی‌ها استفاده کنید

پیام‌های متنی در مقایسه با مکالمات تلفنی تا حدودی بی‌روح و خالی از احساسات هستند. ارسال پیام متنی خالی نمی‌تواند همانند تماس‌های تلفنی لحن و نحوه گفتار شما را انتقال دهد. مواردی نظیر ایموجی‌ها و استیکرها دقیقاً ابزارهایی هستند که به شما در زمینه ارسال نحوه گفتار کمک می‌کنند. به همین دلیل برای استفاده از ایموجی‌ها در چت‌ها خجالت نکشید و راحت از آن‌ها استفاده کنید. البته باید به یاد داشته باشید که استفاده خیلی زیاد از آن‌ها نیز باعث رنجش مخاطبین می‌شود و بهتر است از این کار خودداری کنید. بدتر از همه اینکه به طور مداوم از استیکرها استفاده نکنید؛ چرا که این کار برای بسیاری از مخاطبین شما خوشایند نیست.

از استیکرها و گیف‌های استاندارد استفاده کنید

استفاده از استیکرهای غیراستاندارد که استفاده زیادی در میان کاربران ندارد، معمولاً برای افرادی مختلف خوشایند نیست. به همین توصیه می‌شود تا تعداد استیکرهای ارسالی و تنوع آن‌ها را در چت‌ها کاهش دهید و سعی کنید پیام خود را به صورت تایپ شده ارسال کنید. اسکرول کردن تعدادی زیادی از استیکرهای مختلف که به صورت یکجا ارسال شده‌اند به هیچ وجه برای مخاطبین شما خوشایند نیست.

لحن نوشتاری و گفتاری را رعایت کنید

اگر اصطلاحاً با کسی رودربایستی دارید، سعی کنید تا از لحن نوشتاری در پیام‌های خود استفاده کنید؛ با این حال استفاده از لحن نوشتاری در زمان چت کردن با نزدیکان و دوستان ممکن است باعث ایجاد این سوءتفاهم شود که شما تمایلی به ادامه رابطه صمیمانه و دوستانه با آن‌ها را ندارید.

برای مطالعه ادامه ترفندهای مناسب برای چت کردن به زبان فارسی به قسمت دوم این مطلب مراجعه کنید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420