لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قیمت یک ایفون ۵ اس در سال ۱۹۹۱ چقدر بود؟!!!

قیمت یک ایفون ۵ اس در سال ۱۹۹۱ چقدر بود؟!!!

خیلی گران نیست ، اما قوی و سرشار از تکنولوژی های روز است. شاید برای شما هم داشتن یک تلفن هوشمند موضوعی مسلم و بدیهی به نظر بیاید. اما بد نیست بدانید تلفن های هوشمند امروزی شما خیلی از یک کامپیوتر شخصی ۲۰ سال پیش قویتر ، ارزانتر و بطور غیر قابل باوری کوچکتر است.
اما ایا تا کنون از خود پرسیده اید که اگر قصد داشتید در سال ۱۹۹۱ یک ایفون ۵ اس داشته باشید، قیمت یک ای فون ۵ اس در سال ۱۹۹۱ چقدر بود؟!!! برای آنکه دور نمای نسبت به آن سالها داشته باشیم ، برت سوانسون یک محاسبه انجام داده تا ببینیم اگر ای فون ۵ اس در سال ۱۹۹۱ تولید می شد، به چه قیمتی باید آن را می خریدیم.

ایفون ۵ اس
ابتدا محاسبات دیسک های زخیره سازی:
در سال ۱۹۹۱ قیمت یک گیگابایت حافظه ی دیسک سخت چیزی در حدود ده هزار دلار بود.(امروز قیمت آن حدود ۴ سنت است)
در سال ۱۹۹۱ قیمت یک گیگابایت حافظه ی فلش که در ای فون استفاده می شود چیزی در حدود ۴۵ هزار دلار بود.(امروز قیمت یک گیگابایت آن حدود ۵۵ سنت است)
یک ای فون ۵ اس بطور متوسط ۳۲ گیگابایت حافظه دارد که به قیمت سال ۱۹۹۱ ارزشی در حدود ۱،۴۴ میلیون دلار می داشت.
حالا برسی قیمت پردازنده :
ای فون ۵ اس امروزی از پردازنده ی A7 اپل برخوردار است. این پردازنده همچنین به یک پردازنده ی گرافیکی مجهز است که مجموع توانی برابر با یک میلیارد ترانزیستور دارد و با توان ۱،۳ گیگاهرتز فعالیت میکند. این پردازنده می تواند بازده ای در حدود ۲۰،۵۰۰ میلیون محاسبه در ثانیه را داشته باشد. در سال ۹۱ یکی از قوی ترین پردازنده های دنیا ، اینتل ۸۰۴۸۶sx بود که در رایانه های dell به کار گرفته می شد و توانی برابر با ۱،۱۸۵ میلیون ترانزیستور را داشت و با توان ۲۰ مگاهرتز کار می کرد. این پردازنده در ثانیه ۱۶،۵ میلیون محاسبه را انجام می داد. یک کامپیوتر با این توان به قیمتی حدود ۳ هزار دلار بفروش می رسید. با این توان محاسباتی و پردازش بسیار بالا تر پردازنده ی A7 اپل قیمتی حدود ۶۲۰ هزار دلار در سال ۹۱ داشته است.

سیر تکامل تلفن همراه
با محاسبات سوانسون قیمت یک ای فون ۵ اس در سال ۱۹۹۱ چیزی در حدود ۳،۶۵ میلیون دلار می شده که این محاسبات تنها شامل پردازنده و حافظه ی دستگاه است و شامل لوازم ارتباطات بی سیم، دوربین ، نمایشگر و حسگرها نمی شود.
با تمام این تفاسیر جمع کردن این فن آوری ها به گونه ای که در جیب جای بگیرد ، نه تنها هزینه ی گذافی را در بر داشت بلکه غیر ممکن بود.
البته تمام اینها فرض محال است و هیچ شرکتی در آن زمان توان تولید دستگاهی همچون ایفون ۵ اس را نداشته. اما با یک نگاه گذرا به گذشته ، می توان احساس کرد که سرعت تکامل فن آوری چقدر سریع ، دراماتیک و البته جنون آمیز است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420