لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کوالکام حداقل 31 میلیون دلار از اپل غرامت می‌گیرد!

کوالکام حداقل 31 میلیون دلار از اپل غرامت می‌گیرد!

کوالکام در جلسه استماع دادگاه مربوط به بررسی نقض پتنت‌های اختصاصی این شرکت توسط اپل درخواست حداقل 31 میلیون دلار به عنوان غرامت درخواست کرده است.

گزارش وب سایت CNET حاکی از آن است که شرکت کوالکام پس از مبارزه‌های دو ساله خود با اپل موفق شده است تا در یک دادگاه آمریکایی درخواست غرامتی بسیار سنگین از مدیران اپل کند. بر این اساس این شرکت اعلام کرده که به خاطر محرز شدن اقدام اپل در زمینه استفاده از پتنت‌های کوالکام برای ساخت و طراحی نرم افزاری و سخت افزاری آیفون‌ها،این کمپانی بابت فروش هر آیفون مبتنی بر این پتنت 1.40 دلار غرامت درخواست کرده است که در مجموعه معادل 31 میلیون دلار خواهد شد.

کوالکام اعلام کرده که اقدام اپل برای استفاده غیرقانونی از پتنت‌ها باعث ضربه‌ای غیرقابل جبران به درآمد این شرکت شده است و این کمپانی بابت فروش تمامی تلفن‌های هوشمند خود پس از جولای 2017 به بعد، یعنی آیفون 7 و 7 پلاس و نسخه‌های جدیدتر آن باید هزینه قابل توجهی را بابت غرامت پرداخت کند.

دعوای قانونی اپل و کوالکام نزدیک به 2 سال است که بالا گرفته است؛ با این حال این شرکت در طول ماه‌های گذشته در دادگاه سان دیگو بابت استفاده از 3 پتنت از اپل شکایت کرده است. طی این دادگاه مشخص شده است که اپل حداقل یکی از این پتنت‌ها را به صورت ناخواسته و غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است و بر این اساس این شرکت دست کم در طول سه سال گذشته محصولات خود را با پتنت‌هایی مبتنی بر امتیازهای غیرقانونی آماده عرضه کرده است.

البته رأی دادگاه یاد شده هنوز به صورت نهایی مشخص نشده است که البته در صورت تائید شدن آن اپل باید حداقل 31 میلیون دلار را به کوالکام بابت نقض پتنت‌های یاد شده پرداخت کند. بر این اساس کوالکام ممکن است همانند سامسونگ بتواند در دادگاه های مختلف برای اپل درسرهای بسیار زیادی را ایجاد کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420