لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گزارش تکان دهنده در مورد استفاده هکرها از آیفون‌های نیمه ساخته شده

گزارش تکان دهنده در مورد استفاده هکرها از آیفون‌های نیمه ساخته شده

 وب سایت امنیتی خبری مادربرد به تازگی گزارشی تکان دهنده را در مورد تلاش هکرها در زمینه پیدا کردن باگ‌های امنیتی آیفون‌ها و نفوذ به اطلاعات کاربران در مورد آن‌ها منتشر کرده است.

در این گزارش مادربرد اعلام کرده که هکرها و شرکت‌های امنیتی که به دنبال پیدا کردن باگ‌های امنیتی آیفون‌ها هستند، اقدام به خرید آیفون‌های نیمه ساخته شده می‌کنند که به صورت غیرقانونی در فرایند تولید کامل در کارخانه فاکس کان دزدیده شده‌اند. شرکت‌های بزرگ امنیتی و هکرهای چینی مهم‌ترین مشتریان این آیفون‌های نیمه ساخته شده هستند که توسط کارکنان فاکس کان از چرخه ساخته به صورت نیمه ساخته شده دزدیده می‌شوند و با قیمت بسیار بالا در بازار سیاه و فروشگاه‌های اینترنتی در دارک وب آماده فروش می‌شوند.

این آیفون‌ها تحت تأثیر برخی از فرایندهای امنیتیکه از طرف اپل توسعه یافته‌اند قرار نگرفته و هکرها می‌توانند به کدهای اصلی فریم ویر آن در لحظه بوت آپ دسترسی پیدا کنند. این مسئله باعث می‌شود تا هکرها پیش از روشن شدن سیستم عامل آی او اس در آیفون‌ها بتوانند تمامی فرایند بوت آپ را به صورت متنی در نمایشگر آیفون‌ها مشاهده کنند و در آن بخش تک‌تک زیر ساخت‌های امنیتی شرکت اپل را شناسایی کنند.

مادربرد اعلام کرده که نزدیک به بیش از یک ماه اقدام به بررسی یکی از مدل‌های این آیفون‌های نیمه ساخته کرده است و از آن طریق توانسته بسیاری از باگ‌های امنیتی درون این تلفن‌های هوشمند را شناسایی کند. هکرها می‌توانند این آیفون‌ها تحت فرایندی مشابه با جیلبریک قرار دهند و از آن طریق به سورس کدهای فریم ویر و سیستم عامل دسترسی پیدا کنند. در نهایت نمایش لاگ تغییرات و رویدادهایی که به ترتیب در آیفون میافتد می‌تواند برای نفوذ به مدل‌های بعدی این تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است که اپل هنوز در مورد این گزارش واکنشی نشان نداده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373