لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوگل اطلاعات مربوط به حفره امنیتی «خیلی شدید» در کرنل مک را منتشر کرد

گوگل اطلاعات مربوط به حفره امنیتی «خیلی شدید» در کرنل مک را منتشر کرد

 تیم بررسی‌های امنیتی شرکت گوگل که با عنوان Project Zero شناخته می‌شوند، به تازگی یک حفره امنیتی «خیلی شدید» را در کرنل مک او اس پیدا کرده‌اند و اطلاعات آن را از طریق وب سایت‌ها و منابع رسمی این شرکت انتشار داده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب سایت Neowin شرکت گوگل اعلام کرده که هکرها می‌توانند از طریق یک حفره امنیتی جدید به ایمیج فایل سیستم‌های نصب شده در مک او اس به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند و برای این کار نیاز به هیچ سیستم فرعی یا احراز هویت مجازی ندارند. این مسئله به آن معنا است که هکرها با ترفندهایی ویژه می‌توانند به فایل سیستم کامپیوترهای مک بدون نیاز به هیچ گونه احراز هویتی دسترسی داشته باشند.

هکرها همچنین می‌توانند علاوه بر دسترسی به فایل سیستم‌ها، آن‌ها را تغییر دهند و از آن طریق به صورت مجازی تغییراتی قابل توجه را در آن انجام دهند. به صورت پیش‌فرض کاربران عادی با وارد شدن به حساب کاربری خود برخی از اطلاعات را به دستگاه مک می‌دهند و تا فایل سیستم‌ها آماده دسترسی و تغییرات خاص شوند. اما حفره امنیتی جدید باعث می‌شود تا افراد بدون احراز هویت نیز بتوانند به فایل سیستم‌ها دسترسی داشته باشند و از آن طریق اطلاعات آن را در دستگاه‌ها تغییر دهند.

شرکت گوگل اعلام کرده پس از پیدا کردن این حفره امنیتی با تیم توسعه دهنده اپل تماس گرفته است و این مسئله را با آن‌ها را به اشتراک گذاشته است. بر این اساس اپل 90 روز پیش مشکل یاد شده را به کمک گوگل حل کرده است. بر اساس سیاست‌های امنیتی تدوین شده، حفره‌های امنیتی و اطلاعات مربوط به آن‌ها 90 روز پس از انتشار بسته‌های الحاقی رفع کننده این مشکلات به صورت عمومی آماده انتشار به صورت عمومی می‌شوند؛ به همین دلیل این اطلاعات مربوط به حداقل 90 روز پیش است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373