لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه‌های 5G کوالکام در آیفون‌ها تعبیه نمی‌شوند

تراشه‌های 5G کوالکام در آیفون‌ها تعبیه نمی‌شوند

 گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که شرکت اپل تصمیمی برای از سر گیری همکاری با کوالکام برای تعبیه تراشه‌های 5G در تلفن‌های هوشمند آینده خود ندارد.

در یک یادداشت تحقیقاتی که امروز توسط موسسه مالی Barclays منتشر شده، مشخص شده است که کوالکام تا پیش از این شانس دوباره‌ای برای شروع همکاری با اپل بر سر تأمین قطعات مودم در تلفن‌های هوشمند آیفون که در سال آینده آماده عرضه می‌شوند را داشت. اما این کمپانی زمان مناسب برای عقد قرار داد با شرکت اپل را از دست داده است و اپل دست کم تا دو سال آینده با این شرکت در زمینه تأمین قطعات مودم همکاری نمی‌کند.

بررسی‌های پیشین حاکی از آن بود که شرکت اپل تصمیم دارد تا برای بار دیگر همکاری خود را با شرکت کوالکام شروع کد. اطلاعات مربوط به یک ایمیل ارسالی از طرف جف ویلیامز مدیر عامل عملیاتی شرکت اپل به مدیر عامل اجرایی شرکت کوالکام حاکی از آن بود که اپل همچنان برای از سر گیری همکاری با این کمپانی تمایل دارد.

با این حال موسسه Barclays اعلام کرده که اپل قرار دادهای لازم برای تأمین قطعات مودم 5G در آیفون‌های 2020 را با شرکت اینتل بسته است و این شرکت تا دو سال آینده در زمینه تأمین قطعات و تراشه‌های ارتباطی با شرکت اینتل همکاری می‌کند. بر این اساس مشخص شده است که شرکت اپل دیگر تمایلی برای همکاری با کوالکام ندارد و کمپانی کوالکام یکی از مهم‌ترین مشتریان سابق خود را از دست داده است.

اپل تا زمان عرضه آیفون 7 و 7 پلاس در زمینه تأمین قطعات مودم با شرکت کوالکام همکاری می‌کرد. اما از سال 2017 به بعد این شرکت به خاطر کشمکش‌های قانونی بر سر پتنت‌ها و قیمت پایانی هر یک از تراشه‌ها اقدام به قطع همکاری خود با کوالکام کرد که در نهایت باعث ضربه مالی بسیار زیادی به کوالکام شد. ضربه مالی وارد شده به کوالکام تا حدی بود که سهام این شرکت در اوایل سال 2018 میلادی کاهش چشم گیر را تجربه کرد و شرکت برادکام تصمیم گرفته بود تا این کمپانی را با قیمت بسیار پایینی خریداری کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420