لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واکنش آذری جهرمی به از دسترس خارج شدن اپ های ایرانی توسط اپل

واکنش آذری جهرمی به از دسترس خارج شدن اپ های ایرانی توسط اپل

 از روز پنجشنبه بسیاری از کاربران ایرانی با محدودیت‌ها و مشکلات بسیار زیادی در زمینه دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی و فارسی مواجه شده‌اند و نمی‌توانند این اپلیکیشن‌ها را از طریق مجوز انترپرایز در دستگاه‌های خود اجرا کنند.

در این میان آذری جهرمی در واکنش به از دسترس خارج شدن اپ‌های ایرانی توسط اپل واکنش نشان داده و سیاست‌های این کمپانی را مورد انتقاد قرار داده است.

وزیر ارتباطات دولت دوازدهم گفت: این سیاست جدید از سمت اپل و محدودیت‌های یک‌طرفه آن باعث می‌شود که بازارش را در ایران از دست بدهد.بر اساس آماری که از رگولاتوری دریافت کرده‌ام از روز پنجشنبه تعداد قابل توجه‌ای گوشی آیفون از شبکه خارج شده‌ است.

وی همچنین در ادامه گفت: این محدودیت یک نکته مثبت داشت و به افرادی که فضای مجازی را فقط اینستاگرام و تلگرام می‌دانند نشان داد اکوسیستم استارت آپی کشور چه رشدی کرده و چگونه کاربران به سرویس‌های این شرکت‌ها نیاز دارند.

 محدودیت‌های اعمال شده از طرف اپل لزوماً به کاربران ایرانی و تحریم‌های اعمال شده از طرف آمریکا برای ایران مربوط نیست. اپل از یک ماه پیش به دنبال بستن اپلیکیشن‌های کرک شده و هک شده‌ای است که از طریق مجوز انترپرایز در آیفون‌ها آماده عرضه و نصب شده بودند که این مسئله گریبان کاربران و استارت آپ های ایرانی را نیز گرفته است. در این میان برخی از منابع ادعاهایی را در مورد ارتباط این محدودیت‌ها به یکی از فعالان شبکه‌های ماهواره‌ای ربط داده‌اند. در این شایعات، اعلام شده که یکی از فعالان شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به انتشار یک مقاله انگلیسی زبان در مورد عرضه اپلیکیشن‌های ایرانی از طریق مجوز انترپرایز کرده و همین مسئله باعث مسدودی اپلیکیشن‌ها در آیفون شده است.

با وجود انتشار این شایعات، بعید به نظر می‌رسد که مسدود شدن اپلیکیشن‌های ایرانی به خاطر انتشار صرفاً یک مقاله به زبان انگلیسی آن هم از طرف یک فعال در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان باشد.

اپل از پاییز 1396 اقدام به مسدود کردن اپلیکیشن‌های ایرانی از طریق اپ استور کرده بود و به همین دلیل توسعه دهندگان مجبور به استفاده از مجوز انترپرایز شدند. مسدودی اپلیکیشن‌های انترپرایز لزوماً به کاربران ایرانی و اپلیکیشن‌های فارسی زبان محدود نیست و بسیاری از اپلیکیشن‌های مبتنی بر این پلتفرم مسدود شده‌اند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420