لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اکثر اپلیکیشن بانک ایرانی برای آیفون مسدود شدند

اکثر اپلیکیشن بانک ایرانی برای آیفون مسدود شدند

 نزدیک به یک ماه پیش بود که شایعاتی در مورد تلاش اپل برای مسدود سازی مجوز تجاری اپلیکیشن‌های دانلود شده از طریق وب در سیستم عامل آی او اس منتشر شد و حالا مشخص شده است که اکثر اپلیکیشن بانک ایرانی برای آیفون مسدود شده و کاربران امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند.

در رویداد اخیر، کاربران ایرانی به بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی که در آی او اس ارائه شده‌اند نمی‌توانند دسترسی داشته باشند و اپل به کاربران پیام خطایی مبنی بر عدم تائید شدن یا Verify شدن اپلیکیشن‌ها را منتشر کرده است. علاوه بر اپلیکیشن‌های رسمی بانک‌ها، بسیاری از اپلیکیشن‌های سرویس پرداخت نظیر آپ نیز امکان اجرا در آیفون‌ها و آیپدها را ندارند.

این اتفاق که از روز گذشته رخ داده است باعث ایجاد نارضایتی بسیاری از کاربران ایرانی شده است. با این حال هنوز هیچ یک از بانک‌های رسمی و توسعه دهندگان سرویس‌های پرداخت در ایران به این مسئله واکنش نشان نداده‌اند.علاوه بر این، شرکت اپل نیز در مورد این مسئله واکنشی نشان نداده است.

بررسی‌های گذشته حاکی از آن بود که اپل تصمیم دارد تا مجوزهای تجاری یا انترپرایز اپلیکیشن‌ها را مسدود کند و از این پس تنها از طریق اپ استور اپلیکیشن‌ها را به کاربران ارائه دهد. اپل اعلام کرده بود که بسیاری از اپلیکیشن‌های غیرقانونی نظیر نسخه‌های هک شده اسپاتیفای و پوکمان گو از طریق این مجوز روی آیفون‌ها نصب می‌شوند و بر این اساس باید آن‌ها را مسدود کرد. در صورت ارتباط این مسئله به مسدود شدن اپلیکیشن‌های بانکی در ایران، نمی‌توان لزوماً این اتفاق را به تحریم‌های اعمال شده توسط ایران ربط داد؛ چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی دیگر نظیر نرم افزارهای تاکسی یاب اینترنتی فعلاً در حال کار هستند.

با این حال اپل هنوز تمام اپلیکیشن‌های مبتنی بر مجوز انترپرایز را مسدود نکرده است. بر این اساس، ممکن است مسدود سازی اپلیکیشن‌های مبتنی بر مجوز انترپرایز به‌صورت سراسری نباشد؛ اما اپل به دنبال نظارت هر چه بیشتر روی آن‌ها باشد.

گفتنی است که اپل از سال2017 اقدام به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور گرفت و به همین دلیل توسعه دهندگان ایرانی مجبور به استفاده از مجوزهای انترپرایز گرفتند. اتفاقات جدید ممکن است در آینده باعث عدم پشتیبانی اپلیکیشن‌های ایرانی در آیفون‌ها و آیپدها شود.

با وجود تمامی این مسائل، هنوز هیچ اطلاعاتی از منابع رسمی درزمینهٔ مسدود شدن اپلیکیشن‌های پرداختی منتشرنشده است و هنوز معلوم نیست که این مسئله به تحریم‌ها مربوط است یا اپل به دنبال مسدود کردن تمام اپلیکیشن‌های مبتنی بر مجوز انترپرایز است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373