لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

علت گرانی گوشی موبایل چیست؟ | سایت ثبت گوشی مسافری بسته شد!

علت گرانی گوشی موبایل چیست؟ | سایت ثبت گوشی مسافری بسته شد!

هفته گذشته بود خبرهایی در مورد بسته شدن سایت ثبت گوشی‌های مسافری منتشر شد. در گزارش هفته گذشته خبرگزاری فارس بر پایه یک تماس تلفنی با حمیدرضا دهقانی نیا اعلام کرده بود که سایت ثبت گوشی مسافری به خاطر مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار است به‌زودی بسته شود.

در این میان، مشخص شده است که سامانه اینترنتی ثبت گوشی‌های مسافری از چند ساعت گذشته بسته شده است و وارد کنندگان تلفن‌های همراه در حال حاضر امکانی برای پرداخت هزینه گمرک تلفن‌های همراه در سامانه گمرکی و دریافت کد رجیستری به‌منظور ارائه به سامانه همتا ندارند.

متن گزارش چند 3 ساعت پیش خبرگزاری فارس به شرح زیر است:

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی‌های قاچاق از شب گذشته را تائید کرد.

وی گفت: از دیشب سایت ثبت گوشی مسافری روی غیر مسافران بسته شده است و بااتصال سامانه ناجا و گمرک به یکدیگر دیگر افرادی که ورود و خروج نداشته‌اند نمی‌توانند گوشی ثبت کنند.

وی تأکید کرد: این سامانه همچنان برای مسافران واقعی یعنی کسانی که ورود و خروج به کشور داشته‌اند باز است.

محبی گفت: در پیگیری از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آن‌ها می‌گویند که فعلاً که سایت بسته است و مشخص نیست که در بازار شب عید سایت دوباره (برای گوشی‌های غیر مسافری) باز شود یا خیر.

اخیراً اخبار تائید نشده‌ای مبنی بر بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری از اول اسفند ماه منتشر شده بود که حمید رضا دهقانی نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پیگیری خبرنگار فارس اعمال تغییرات از اول اسفند را رد کرد اما توضیح داد که سایت ثبت گوشی مسافری به‌زودی بسته می‌‌شود؛ 5 روز قبل با 5 روز بعد از اسفند زمان آن مشخص نیست اما قطعاً رخ خواهد داد.

انتهای پیام

متن اصلی این گزارش در خبرگزاری فارس

 

این مسئله به‌طور مشخص باعث ایجاد تلاطم در بازار تلفن همراه شده است و امید برای امکان عرضه گوشی‌ها به‌صورت مسافری در بازار کاهش یافته است. در نتیجه این موضوع قیمت تلفن همراه در بازار ایران تغییری ناگهانی را تجربه کرده است و هنوز معلوم نیست که سازمان‌های دولتی در آینده چه تصمیمی برای این موضوع خواهند گرفت. گفتنی است که تا پیش از این تنها برخی از شرکت‌های دارای مجوز امکان واردات تلفن‌ همراه را از خارج از کشور به داخل داشتند که پس از فاش شدن فعالیت غیرمنصفانه آن‌ها درزمینهٔ دریافت ارز دولتی و فروش محصولات باقیمت بالاتر، مجوز فعالیت بسیاری از این شرکت‌ها متوقف شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420