لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 2020 احتمالاً به تراشه 5 نانومتری TSMC مجهز می‌شوند

آیفون 2020 احتمالاً به تراشه 5 نانومتری TSMC مجهز می‌شوند

کارخانه تایوانی TSMC تصمیم دارد تا فرایند تولید و عرضه تراشه‌های 5 نانومتری خود برای تلفن‌های هوشمند را آغاز خواهد کرد. بر این اساس می‌توان مطمئن بود که شرکت اپل در تولید آیفون 2020 ازاین‌گونه از تراشه‌ها استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش جدید خبرگزاری DigiTimes کارخانه تایوانی TSMC تصمیم دارد تا در سال آینده فرایند تولید تراشه‌های جدید خود را شروع کند. حجم خط تولید تراشه‌های 5 نانومتری قرار است تمامی آیفون‌های 2020 به بعد را پوشش دهد. بر این اساس این کارخانه نزدیک به 25 میلیارد دلار برای تولید این تراشه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است و قرار است به زودی فرایند تولید این محصولات را شروع کند.

بر این اساس، تراشه‌های A14 شرکت اپل قرار است با معماری 5 نانومتری تولید شوند. این تراشه‌ها از لحاظ کارکرد در دستگاه‌های تولیدشده توسط اپل باعث می‌شوند تا دستگاه‌ها با برد مدار منطقی کوچک‌تری تولید شوند و از طرف دیگر اپل بتواند حجم و ظرفیت باتری را در دستگاه‌های جدید افزایش دهد. از طرف دیگر استفاده از این پردازنده‌ها باعث می‌شود تا آیفون‌ها از لحاظ کارکرد مصرف انرژی کمتری داشته باشند و بتوانند به صورت هوشمندانه‌تر و سریع‌تر دوام باتری‌ها را برای مدت طولانی گسترش دهند.

اپل تصمیم همچنین می‌تواند به لطف این پردازنده‌ها سرعت پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در آیفون‌ها و آیپدها گسترش دهد. اپل تصمیم دارد تا از این تراشه‌ها در آیفون‌های عرضه شده در سال 2020 میلادی استفاده کند و پس از آن روند بهینه سازی از دستگاه‌های همراه را بهبود دهد.

علاوه بر این، گزارش جدید دیجی تایمز به خودی خود نشان دهنده این مسئله است که اپل تا دو سال آینده تصمیم به ادامه همکاری خود با کارخانه تایوانی TSMC در زمینه تولید و عرضه پردازنده‌های مورد نیاز برای آیفون‌ها و آیپدها را دارد و تلاشی برای تولید پردازنده‌های اختصاصی خود در دستگاه‌های جدید نمی‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420