لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپلیکیشن‌های متفرقه اطلاعات کاربران را به فیس بوک می‌فروشند

اپلیکیشن‌های متفرقه اطلاعات کاربران را به فیس بوک می‌فروشند

 بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که برخی از اطلاعات کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس به صورت ناخواسته به فیس بوک فروخته شده است.

توسعه دهندگان برخی از اپلیکیشن‌های مختلف که در اپ استور ارائه می‌شوند، با جمع آوری اطلاعات کاربران، آن را به شرکت فیس بوک می‌فروشند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، فیس بوک از اپلیکیشن‌هایی که تحت نظارت خودش نیست نیز می‌تواند اطلاعات کاربران را برباید و از آن طریق به تجارت غیرمنصفانه خود مبنی بر نمایش هوشمندانه تبلیغات ادامه دهد.

اپلیکیشن‌هایی نظیر Instant Heart Rate: HR Monitor که هیچ ربطی به شرکت فیس بوک و فعالیت‌های آن ندارد، اطلاعات کاربران را از دستگاه‌ها جمع آوری کرده‌اند و آن‌ها را به شرکت فیس بوک فروخته‌اند. این اپلیکیشن ضربان قلب کاربران را به فیس بوک ارسال می‌کند و تا به امروز نزدیک به 25 میلیون کاربر اطلاعات خود را به صورت ناخواسته و برخلاف میل خود به این شرکت‌ها ارائه داده‌اند.

وال استریت ژورنال ادعا می‌کند که فیس بوک از طریق ردیابی ضربان قلب کاربران توانسته ان دسته از کاربرانی که باردار هستند را تشخیص دهد و از آن طریق تبلیغات مربوط به محصولات بارداری و نگه داری بچه‌ها را به آن‌ها نمایش دهد.

اپلیکیشن دیگری که در این زمینه فعالیت می‌کند Realtor.com است که اطلاعات مربوط به مشاهده خانه‌ها و قیمت آن‌ها، میزان درآمد کاربران و توان مالی آن‌ها را تخمین زده است و بر آن اساس تبلیغات محصولاتی بر پایه توان مالی آن‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد.

این اطلاعات در حالی در اختیار فیس بوک قرار گرفته است که بسیاری از کاربران قربانی این کار حتی حساب کاربری در فیس بوک ندارند و از این شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند. وال استریت ژورنال اعلام می‌کند که تعداد این اپلیکیشن‌ها در اپ استور بسیار بالا است و بین 70 اپلیکیشنی که مورد تست قرار داده، دست کم 11 مورد از آن‌ها با فیس بوک در ارتباط بوده‌اند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373