لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل به خاطر عرضه یک اپلیکیشن عربستانی در اپ استور مورد انتقاد قرار گرفت

اپل به خاطر عرضه یک اپلیکیشن عربستانی در اپ استور مورد انتقاد قرار گرفت

 به تازگی موجی از انتقاد های شدید به خاطر پشتیبانی و عرضه یک اپلیکیشن عربستانی در اپ استور صورت گرفته است که در نهایت واکنش تیم کوک را به همراه داشته است.

اپلیکیشنی که با عنوان «أبشر» در اپ استور و گوگل پلی استور برای کاربران عربستان سعودی آماده دانلود و نصب شده است؛ به مردان اجازه میدهد تا افراد تحت سرپرستی خودشان را کنترل کنند و از آن طریق اجازه سفر را به آنها بدهند. بر اساس گزارش وب سایت Insider این اپلیکیشن مجوزهای لازم برای عرضه در گوگل پلی و اپ استور شرکت اپل را دریافت کرده است که مردان میتوانند لیست شماره پاسپورت تمامی زنان و بچه های تحت سرپرستی خود را در آن نگه دارند و از آن طریق اجازه سفر را برای آنها صادر کنند.

انتشار این اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی باعث ایجاد سروصدای بسیار زیادی شده است و بسیاری از سازمان های دولتی آمریکا را به انتقاد از اپل و گوگل واداشته است. یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی نیز در بیانیه ای ضمن انتقاد از اپل و گوگل اعلام کرده که عرضه این اپلیکیشن باعث نقض حق سفر شهروندان کشور عربستان میشود و خواستار حذف سریع این نرم افزار از فروشگاه های رسمی محصولات دیجیتالی دو کمپانی شده است.

بر اساس قانون مدون در کشور عربستان سعودی، زنان به تنهایی حق سفر ندارد و برای انجام این کار نیاز به اجازه سرپرست خود را دارند. اپلیکیشن یاد شده به شهروندان مرد در عربستان این اجازه را میدهد که به صورت مکانیزه و هوشمند اجازه سفر کردن به کشورهای مختلف را برای زنان تحت سرپرستی خود صادر یا لغو کنند. گفتنی است که این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از 11 میلیون کاربر در عربستان سعودی دارد و توسط وزارت داخلی این کشور توسعه یافته است.

تیم کوک به عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت اپل پس از فراگیری موج انتقادها نسبت به این اپلیکیشن، واکنش نشان داده است و اعلام کرده که اپل در حال بررسی روند کاری این اپلیکیشن است و در صورت محرز شدن فعالیت آن در زمینه نقض حقوق انسان ها، آن را از اپ استور حذف میکند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373