لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره امنیتی موهاوای به اپلیکیشن‌ها اجازه دسترسی به تاریخچه سافاری را می‌دهد

حفره امنیتی موهاوای به اپلیکیشن‌ها اجازه دسترسی به تاریخچه سافاری را می‌دهد

 بررسی‌های اخیر موسسه‌های امنیتی حاکی از آن است که حضور یک حفره امنیتی در سیستم عامل مک او اس موهاوای باعث شده تا کاربران این سیستم عامل با مشکلات زیادی درزمینهٔ حفظ حریم خصوصی خود مواجه شوند.

بر اساس این بررسی‌ها، اپلیکیشن‌های مختلف نصب شده در سیستم عامل مک او اس موهاوای می‌توانند به تاریخچه مرورگر اینترنتی سافاری دسترسی داشته باشند و اطلاعات مرور وب کاربران را به سرورهای مختلف ارسال کنند. این در حالی است که اپل در توسعه سافاری همواره اعلام کرده کهاطلاعات کاربران از طریق استفاده از این مرورگر به طور کامل ایمن خواهد بود و کاربران دیگر محدودیتی در استفاده از کامپیوترهای مک برای وب گردی ندارند.

سیاست‌های پیچیده اپل درزمینهٔ حفظ حریم خصوصی آن‌قدر سخت گیرانه است که اپل به هیچ وب سایتی امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را نمی‌دهد. با این حال وجود این حفره امنیتی باعث شده تا بسیاری از کاربران با خطراتی جدی مواجه شوند.

گفتنی است که ردپایی از این حفره امنیتی در سافاری ارائه شده در آی او اس نیز دیده شده است؛ این در حالی است که حفره امنیتی یاد شده در سافاری مک او اس موهاوای بیشتر دیده شده است.

اپل هنوز به صورت رسمی در مورد این حفره امنیتی صحبتی به میان نیاورده است با این حال پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک و مشخصاً در توسعه آپدیت بعدی مک او اس موهاوای این مشکل برای کاربران سیستم عامل مک او اس برطرف شود و کاربران بتوانند به صورت بهینه از دستگاه‌های خود استفاده کنند.

برخی از تحلیلگران مسائل امنیتی نیز در این میان اپل را به کم کاری و عدم ارائه قابلیت‌های دقیق برای مبارزه با اپلیکیشن‌های مخرب متهم کرده‌اند که اپل هنوز به این ادعاها واکنش نشان نداده است. با این حال اپل در توسعه سافاری همچنان بر این ادعا بوده که این مرورگر از لحاظ امنیتی و کاربری بهترین گزینه برای کاربران دستگاه‌های مبتنی بر مک او اس و آی او اس خواهد بود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420