لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رفع فیلتر و تحریم ایکس باکس لایو | برطرف کردن مشکل اتصال ایکس باکس به اینترنت

رفع فیلتر و تحریم ایکس باکس لایو | برطرف کردن مشکل اتصال ایکس باکس به اینترنت

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که اخیراً کاربران کنسول‌های ایکس باکس با آن مواجه شده‌اند، مشکل عدم دسترسی به اینترنت از طریق این کنسول است. رفع فیلتر ایکس باکس لایو و برطرف کردن مشکل اتصال ایکس باکس به اینترنت در چند ماه اخیر مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است.

اتصال به ایکس باکس لایو یکی از لازمه‌های استفاده از این کنسول بازی است؛ دانلود بازی‌ها از طریق ایکس باکس لایو، اجرای بازی‌ها به صورت آنلاین و حتی اجرای برخی کارها نظیر وب گردی از طریق مرورگر اج در ایکس باکس وان با در حال حاضر برای بسیاری از کاربران ایرانی مسدود شده است و کاربران امکان دسترسی به آن را ندارند. 

ایکس باکس لایو در ایران فیلتر نیست!

با وجود اینکه بسیاری از کاربران ایرانی اخیراً با مشکلات زیادی درزمینهٔ اتصال ایکس باکس وان به اینترنت مواجه شده‌اند، اما خبر عجیب این است که ایکس باکس لایو در ایران فیلتر نیست. در حقیقت برای دسترسی به ایکس باکس لایو به هیچ وجه نیازی به تغییر آی پی از طریق مودم یا واسط قرار دادن یک کامپیوتر دیگر ندارد؛ البته روش تغییر آی پی برای کارهایی نظیر دسترسی به اسپاتیفای و یوتیوب که به خودی خود فیلتر هستند، لازم خواهد بود. با این حال استفاده عادی از ایکس باکس یعنی دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از شبکه لایو و همچنین اجرای آنلاین بازی‌ها با هیچ محدودیتی همراه نیست.

 

راه حل مشکل اتصال ایکس باکس لایو به اینترنت چیست؟

 ریشه اصلی مشکل اتصال ایکس باکس لایو به اینترنت، به محدود کردن عمدی DNSها به صورت عمدی است. دی ان اس های پیش‌فرض ارائه شده توسط آی اس پی‌ها ایرانی برای استفاده از ایکس باکس لایو مناسب نیستند و باید آن‌ها را به موارد زیر در کنسول تغییر داد:

178.22.122.100

94.232.174.194

این دی ان اس ها توسط سرویس ایرانی «شکن» به آدرس اینترنتی shecan.ir ارائه شده است که باعث می‌شود تا کاربران دیگر با مشکل دسترسی به ایکس باکس لایو مواجه نباشند.

البته اگر تمایلی برای استفاده از دی ان اس های این سرویس ایرانی را ندارید، میتوانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت دی ان اس های پابلیک دیگر را برای دور زدن تحریم ها پیدا کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373