لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از یک پتنت ترول به خاطر سیستم شارژ آیفون‌ها شکایت کرد

اپل از یک پتنت ترول به خاطر سیستم شارژ آیفون‌ها شکایت کرد

 شرکت اپل مدت‌ها است که به خاطر مزاحمت پتنت ترول ها با مشکلات قانونی در زمینه توسعه فناوری‌های لازم در دستگاه‌های خود مواجه شده است و حالا این کمپانی تصمیم به ثبت شکایت علیه یکی از پتنت ترول ها کرده است.

در پرونده قانونی که در روز گذشته (ششم فوریه 2019) از طرف اپل ثبت شده است، این کمپانی شرکت ضمن شکایت از Fundamental Innovation Systems International (با ترجمه سیستم‌های بین‌المللی نوآوری‌های بنیادی) که به اختصار (FISI) نیز شناخته می‌شود از دادگاه کالیفرنیا درخواست کرده تا در مورد فعالیت اپل در زمینه تولید سیستم شارژ آیفون‌ها که مبتنی بر درگاه یو اس بی و لایتنینگ هستند نیز شفاف سازی کند.

اپل اعلام کرده که FISI تا پیش از این یک پتنت را در زمینه توسعه سیستم شارژ تلفن‌های هوشمند به ثبت رسانده است؛ اما هیچ فعالیت مهندسی در این زمینه انجام نداده است و تنها با دریافت پول از شرکت‌های گوناگون اقدام به فروش حق استفاده این پتنت‌ها کرده است.

تا پیش از این، FISI از کمپانی بلک برری نیز در زمینه ارائه سیستم‌های شارژ درخواست پول کرده بود که پس از خودداری بلک برری، این کمپانی اقدام به ثبت شکایت در دادگاه را کرده بود. اپل اعلام کرده که یکی از متصدیان FISI به تازگی با کارکنان اپل در زمینه استفاده از سیستم‌های شارژ آیفون و آیپدها صحبت کرده و از آن‌ها درخواست پرداخت پول کرده است.اپل با ثبت پرونده قانونی جدید تصمیم دارد تا شفافیت لازم را در زمینه استفاده از پتنت‌های شارژ آیفون‌ها را دریافت کند.

گفتنی است که پتنت ترول به شرکت‌هایی گفته می‌شود که هیچ فعالیت نوآورانه‌ای از خود ندارند و صرفاً با ثبت اختراعات مختلف به نام خودشان، اقدام به دریافت غرامت و پول از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری می‌کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373