لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سافاری محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را مسدود می‌کند

سافاری محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را مسدود می‌کند

 شرکت اپل در تنظیمت و مقررات جدید خود تصمیم دارد تا تغییراتی را در مرورگر اینترنتی سافاری اعمال کند که طی آن برخی از قابلیت‌ها به صورت پیش‌فرض بسته می‌شود. این محدودیت‌ها به صورت مشخص باعث می‌شوند تا کاربران به صورت پیش‌فرض به محتوای مبتنی بر واقعیت افزوده و مجازی دسترسی نداشته باشند.

در تغییرات جدید شرکت اپل تصمیم گرفته تا امکان ردیابی و دریافت اطلاعات حرکتی را در مرورگر اختصاصی خود ببندند. کاربران در صورت باز کردن محتوای مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در تلفن‌های هوشمند، امکان ارسال اطلاعات مربوط به فعالیت‌های حرکتی را نخواهند داشت.

کاربران البته در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات به صورت دستی این اجازه را به وب سایت‌های مختلف ارائه دهند. این مسئله همچنین باعث می‌شود تا برخی وب سایت‌هایی که از داده‌های حرکتی آیفون‌ها و آیپدها استفاده می‌کنند نیز به صور پیش‌فرض توان ردیابی حرکات کاربران را نداشته باشند. بر این اساس برخی از وب سایت‌های مربوط به ردیابی حرکت‌های ورزشی نیز از بابت این محدودیت ممکن است با اختلالاتی جدی مواجه شوند.

کاربران از این پس بابت استفاده از وب سایت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باید به صورت دستی اقدام به باز کردن دسترسی‌های این وب سایت‌ها کنند که این مسئله علاوه بر افزایش امنیت آن‌ها دسترسی به سایت‌های مختلف را به صورت طولانی مدت می‌بندد.

البته با وجود این محدودیت، کاربران همچنان می‌توانند از طریق مرورگرهای اینترنتی دیگری که در آی او اس قابل نصب هستند نیز به این محتویات به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند.

گفتنی است که اپل احتمالاً تصمیم دارد تا در آینده نزدیک و مشخصاً در زمان معرفی آی او اس 13 قابلیت‌های اختصاصی خود در زمینه واقعیت افزوده را به کاربران ارائه دهد و به همین دلیل نیز محدودیت ویژه‌ای را برای کاربران به وجود آورده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373