لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شرکت اپل هوم پاد و اپل تی وی را با ضرر می‌فروشد

شرکت اپل هوم پاد و اپل تی وی را با ضرر می‌فروشد

 جان گرابر اخیراً در جریان یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده که شرکت اپل برخی از محصولاتش را با ضرر به فروش می‌رساند و بابت ساخت این محصولات هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. این محصولات شامل اپل تی وی 4K و هوم پاد می‌شوند.

گرابر در توضیحات اخیر خود ادعا کرده که شرکت اپل، هوم پاد را باقیمت 349 دلار و اپل تی وی 4K را باقیمت 180 دلار به فروش می‌رساند. این در حالی است که هزینه ساخت هر واحد اپل تی وی 180 دلار است و اپل رسماً بابت فروش این محصول هیچ سودی نمی‌کند و تنها هزینه بسته بندی و پخش آن در سراسر جهان را به عنوان ضرر پرداخت می‌کند. وی همچنین بدون اشاره به میزان هزینه ساخت هوم پاد اعلام کرده که اپل این محصول را با ضرر بیشتری نسبت به اپل تی وی به فروش می‌رساند و عملاً قیمت هوم پاد برای مصرف کننده نهایی از هزینه ساخت این محصول کمتر است و اپل بابت فروش این محصول هزینه قابل توجهی را به عنوان ضرر پرداخت می‌کند.

بر این اساس، شرکت اپل عمده درآمد خود از فروش محصولاتی نظیر اپل تی وی و هوم پاد را بر پایه فروش محصولات دیجیتالی و نرم افزاری دریافت می‌کند و برای فروش این محصولات هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند.

گرابر این ادعا را در حالی مطرح کرده است که هر دو محصول یاد شده باقیمت بیشتری نسبت به محصولات مشابه در بازار آماده عرضه شده‌اند. تا پیش از ژانویه 2018 پیش بینی‌ها حاکی از آن بود که قیمت هوم پاد باید 216 دلار باشد. این در حالی است که محصول یاد شده باقیمت 349 دلار آماده عرضه به بازار شد و تقریباً گران قیمت‌ترین اسپیکر هوشمند در سراسر جهان به حساب میامد.

این ادعا می‌تواند توجیه دقیقی برای عرضه اپل تی وی و هوم پاد بر پایه محدودیت‌های دیجیتالی باشد. چرا که کاربران این محصولات مجبور به استفاده از سرویس‌های دیجیتالی اختصاصی شرکت اپل خواهند بود و در نهایت از این طریق درآمد کسب می‌کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420