لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باگ امنیتی فیس تایم منجر به خارج شدن این سرویس از دسترس شد

باگ امنیتی فیس تایم منجر به خارج شدن این سرویس از دسترس شد

بررسی‌های اخیر از سرویس تماس صوتی و تصویری فیس تایم حاکی از آن است که این سرویس اختصاصی شرکت اپل با یک باگ امنیتی بزرگ همراه است و به همین دلیل اپل تصمیم گرفت تا ارائه این سرویس را به کاربران متوقف کند.

بر اساس گزارشی که اولین بار توسط وب سایت 9to5mac منتشر شده است، فیس تایم پیش از قبول تماس صوتی یا تصویری، محتوای مربوط به صدا و تصویر کاربران را به مخاطب دیگر می‌فرستد؛ این در حالی است که برخی از کاربران ممکن است تمایلی به برداشتن و قبول تماس صوتی یا تصویری این سرویس از طریق مخاطب خاص را نداشته باشند. فیس تایم بدون اجازه کاربر محتوای دریافتی از میکروفون و دوربین سلفی را به صورت خودکار و پس از درخواست تماس از طریق یکی از مخاطبین ارسال می‌کند و نیازی به قبول تماس از طرف کاربر دستگاه ندارد.

این مسئله باعث انتشار واکنش شرکت اپل شده است و یکی از سخنگویان این کمپانی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که اپل از این مشکل امنیتی آگاه است و به همین دلیل فعلاً تماس تصویری و صوتی فیس تایم را از دسترس خارج کرده است تا امنیت کاربران حفظ شود.

از طرف دیگر، وب سایت Theverge در بررسی‌های خود ضمن تائید این مسئله اعلام کرده که این مشکل در آی او اس 12.1.2 به طور کامل مشهود است و اگر شخصی به کاربری از دستگاه‌های اپل درخواست برقراری تماس صوتی یا تصویری بگیرد می‌تواند اطلاعات مربوط به فید صدا و تصویر او را از طریق آیفون یا آیپد مشاهده کند.

اپل هنوز هیچ ادعایی در زمینه زمان برطرف سازی این باگ امنیتی نکرده است و تنها از کاربران خواسته است تا تماس تصویری و صوتی فیس تایم را از دستگاه‌های خود غیرفعال کنند و فعلاً از آن استفاده نکنند. البته اپل پس از مدتی کوتاه این سرویس را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420