لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پارت نامبر آمریکا یا همان LL/A تا چه حد در محصولات اپل مهم است؟ :: قسمت اول

پارت نامبر آمریکا یا همان LL/A تا چه حد در محصولات اپل مهم است؟ :: قسمت اول

یکی از مواردی که در هنگام مبادله محصولات شرکت اپل برای فروشندگان و خریداران مهم است، مربوط به پارت نامبر آمریکا بودن این محصولات می‌شود. پارت آمریکا در محصولات اپل با عنوان LL/A در سمت راست عبارت پارت نامبر قرار می‌گیرد.

محصولات اپل ساخت چه کشوری هستند؟

اپل یک شرکت آمریکایی است. به همین دلیل طراحی و ساخت اولیه تمامی محصولات شرکت اپل در آمریکا و مشخصاً در ایالت کالیفرنیا انجام می‌شود. اپل یک شرکت طراحی و مهندسی محصولات کامپیوتری است که وظیفه طراحی بدنه دستگاه‌ها، انتخاب قطعات به کار رفته در آن‌ها و توسعه زیر ساخت‌های نرم افزاری آن را بر عهده دارد.

از طرف دیگر، اپل به طور اختصاصی کارخانه‌ای مشخص برای تولید انبوه قطعات و اسمبل محصولات خود در جهان ندارد. به همین دلیل اپل همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر که در زمینه تولید انبوه محصولات کامپیوتری فعالیت می‌کنند، سفارش تولید انبوه محصولات خود را به کارخانه‌های عضو زنجیره تأمین می‌دهند.

برای مثال پردازنده آیفون‌ها و آیپدها توسط کارخانه تایوانی TSMC تولید می‌شود یا نمایشگر اولد آیفون X و XSو XS Max توسط کارخانه کره‌ای سامسونگ و ال جی تولید می‌شود. از طرف دیگر نمایش ال سی دی آیفون XR در یک کارخانه ژاپنی تولید می‌شود.

از همه مهم‌تر اینکه تمامی آیفون‌ها به غیر از آیفون SE و 6 Plus در کارخانه چینی تولید، اسمبل و بسته بندی می‌شوند. فرایند اسمبل و تولید انبوه دو آیفون SE و 6 Plus نیز در یک کارخانه هندی انجام می‌شود. این مسئله باعث شده تا اپل در پشت تمامی آیفون‌ها عبارت Designed by Apple in California, Assembled in China را میزند.

علاوه بر این، برخی دیگر از محصولات شرکت اپل شامل تعدادی از کامپیوترهای مک، آیپدها و آیفون 8 و 8 پلاس در کارخانه پگاترون در تایوان تولید انبوه می‌شوند.

تنها دستگاهی که تا به امروز به طور کامل از طرف شرکت اپل در داخل آمریکا تولید شده، مک پرو است که در سال 2013 آماده عرضه به بازار شد. 

مسائل سیاسی

جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث شد تا اپل ضرر بسیار زیادی به خاطر سیاست‌های خصمانه ترامپ بکند. ترامپ می‌خواهد اپل را مجبور به عقب نشینی از تولید انبوه محصولاتش در چین کند؛ اما اپل ادعا دارد که هزینه تولید انبوه در کشورهای دیگر غیر از چین، به صرفه نیست.

برای دریافت این پاسخ که پارت آمریکا یا همان LL/A تا چه حد در محصولات اپل مهم است در ادامه با قسمت دوم این مطلب همراه اِن آی سی باشید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373