لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

صاحب صدای سیری از اپل شکایت کرد

صاحب صدای سیری از اپل شکایت کرد

 اخیراً یکی از سخنگویان و صاحبان صدای دستیار دیجیتالی سیری از شرکت اپل بابت استفاده غیرمجاز و بدون مجوز این کمپانی از صدای او شکایت کرده است.

شخصی به نام Galit Gura-Eini که گوینده زبان عبری است و صدای او روی اپلیکیشن مسیریابی ویز قرار گرفته به تازگی از اپل شکایت کرده و اعلام کرده که اپل بدون اجازه او اقدام به استفاده از صدایش در دستیار دیجیتالی سیری کرده است. وی همچنین در پرونده قانونی خود ادعا کرده که بسیاری از کاربران از سیری برای انجام کارهای ناشایست و غیراخلاقی استفاده می‌کنند و تنظیم صدای شخصی او باعث شده تا او بابت این مسئله خجالت زده شود.

صدای این گوینده نزدیک به 11 سال پیش برای اهداف تجاری و ساخت اپلیکیشن‌های دیجیتالی ضبط شده است و هر شرکتی که در سرویس‌های خودش از این صدا استفاده می‌کند، باید از صاحب آن اجازه بگیرد و حق امتیاز آن را دریافت کند. اپل از سال 2016 عبری را به مجموعه زبان‌های قابل پشتیبانی در دستیار دیجیتالی سیری اضافه کرد. Galit Gura-Eini به عنوان صاحب این صدا در سال 2018 از اپل درخواست کرد تا صدای او را از روی سیری بردارد اما این کمپانی از انجام چنین کاری صرف نظر کرد و در نهایت او مجبور به شکایت از اپل شد.

وی اعلام کرده که به دلیل مسائل شخصی و مذهبی تمایلی به قرار گرفتن صدایش روی دستیار دیجیتالی سیری ندارد؛ با این حال شرکت اپل همچنان از این صدا برای ارائه خدمات صوتی و دیجیتالی به کاربران عبری زبان استفاده می‌کند.

وی تأکید کرده که صدای او برای اهداف تجاری دارای مجوز ضبط شده است و اپل بسیاری از سیلاب‌ها و حروف مختلف را با استفاده از الگوریتم‌های مختلف کنار یکدیگر چیده است تا سیری توان گفتن کلمات مختلف را داشته باشد. گفتنی است که وی در دادگاه تشکیل شده برای رسیدگی به این پرونده درخواست حذف صدای خود از روی سیری و همچنین پرداخت 66 هزار دلار به عنوان غرامت از اپل را کرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420