لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل مسئول تصادف‌های ناشی از استفاده آیفون در حین رانندگی نیست

اپل مسئول تصادف‌های ناشی از استفاده آیفون در حین رانندگی نیست

اخیراً دادگاهی در آمریکا اعلام کرده که اپل مسئول تصادف‌های ناشی از استفاده از آیفون و قابلیت‌های آن در حین رانندگی نیست و این کمپانی را از یک اتهام مهم تبرئه کرده است.

در سال 2014 فردی به نام Garrett Wilhelm در حین رانندگی با اتومبیل خود اقدام به استفاده از تماس فیس تایم کرده بود که نهایت باعث حواس پرتی و در نهایت رخ داد یک تصادف منجر به فوت شد. پدر فرد فوت شده در سال 2017 علاوه بر شکایت از Garrett Wilhelm از شرکت اپل نیز بابت عدم ارائه هشدارهای ایمنی به کاربران در حین استفاده از آیفون‌ها شکایت کرده و طی آن درخواست غرامت از این کمپانی را کرده بود.

این رویداد باعث شد تا اپل سال گذشته در توسعه آی او اس 11 اقدام به ارائه قابلیت Do Not Disturb While Driving در آیفون‌ها بکند. با این حال دادگاه رسیده به پرونده شکایت یاد شده همچنان ادامه داشت و شرکت اپل به خاطر عدم ارائه این قابلیت در سال‌های گذشته تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود.

اما روز گذشته دادگاه رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که شرکت اپل بابت تصادف رخ داده مقصر نبوده و این کمپانی هیچ مسئولیتی در برابر استفاده کاربران از آیفون‌ها و آیپدها در حین رانندگی ندارد. دادگاه اعلام کرده که آیفون‌ها ابزارهایی نیستند که باعث به خطر افتادن جان انسان‌ها شوند و به همین دلیل پرونده رسیدگی به شکایت یاد شده بسته شد.

با وجود رویداد ذکر شده، شرکت اپل بارها از کاربران درخواست کرده تا در زمان رانندگی از دستگاه‌های دیگر استفاده نکنند و به طور کامل حواس خود را در مواقع حساس جمع کنند. علاوه بر این، کمپانی اپل بارها به استفاده از قابلیت Do Not Disturb While Driving در نسخه‌های جدید آی او اس تأکید کرده و از کاربران درخواست کرده تا همواره به صورت ایمن از دستگاه‌های خود استفاده کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420