لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نیویورک تایمز از خط تولید افتضاح مکینتاش پرده برداشت

نیویورک تایمز از خط تولید افتضاح مکینتاش پرده برداشت

گزارش جدید خبرگزاری نیویورک تایمز از وضعیت بسیار بد خط تولید مکینتاش شرکت اپل در دهه 1980 میلادی پرده برداشته است.

نیویورک تایمز در گزارش خود اعلام کرده که در دهه 1980 میلادی خط تولید کامپیوترهای مکینتاش به صورت مستقیم تحت نظارت استیو جابز بود؛ اما به دلیل شرایط بسیار بد تنها 8 سال دوام آورد. بر اساس ادعای Randy Battat، یکی از مهندسین برق که در آن زمان در بخش توسعه کامپیوترهای همراه نظیر لپ تاپ‌ها کار می‌کرد، جابز در آن دوران علاقه بسیار زیادی به نحوه کارکرد خط تولیدهای به کار گرفته شده در کارخانه‌های ژاپنی داشت. مدیر عامل اجرایی سابق اپل، کارخانه‌های ژاپنی را به چشم جادوگران تولید محصولات مختلف می‌دید و تلاش می‌کرد تا کارخانه‌ای مشابه را برای ارائه کارکردی مشابه و بدون عیب را برای کسب و کار مکینتاش به کار گیرد.

این در حالی است که بررسی‌های اخیر نشان داده است که کارخانه تولید کامپیوترهای مکینتاش در دهه 1980 برخلاف خط تولید کارخانه‌های ژپنی به صورت اتوماتیک کار نمی‌کردند، بلکه تمامی این محصولات با دست به یک دیگر اسمبل می‌شدند. این قاعده چندین سال پس از دوری جابز از اپل نیز ادامه داشت و در زمان مدیریت جان اسکالی نیز شرکت اپل کامپیوترهای خود را به صورت دستی اسمبل و تولید می‌کرد.

Jean-Louis Gassée یکی از متخصصین فرانسوی تبار شرکت اپل بود که در سال 1988 به عنوان مدیر بخش تولید اپل از طرف جان اسکالی استخدام شده بود. او در گزارش جدید نیویورک تایمز اعلام کرده که تمامی نمایشگرهای کامپیوترهای مک در آن زمان با پیچ گوشتی و با دست از طرف کارگران به دستگاه‌ها متصل می‌شدند. اپل در حقیقت هیچ ابزاری برای اتوماتیک سازی خط تولید نداشت و فرهنگ تولید انبوه در این کمپانی جایگاه مشخصی نداشت.

تونی فادل نیز به عنوان پدر آیپاد یکی دیگر از افرادی است که نیویورک تایمز اخیراً با او مصاحبه کرده است. او اعلام کرد که در زمان تصمیم برای تولید و عرضه آیپاد و آیفون استیو جابز همچنان تصمیم داشت تا این دستگاه‌ها را به صورت دستی اسمبل کند؛ تا اینکه مخالفت او باعث شد تا جابز ابتدا به ژاپن و پس از آن به کره و تایوان سفر کند تا خط تولید کارخانه‌های این کشور را مورد بررسی قرار دهد. در نهایت اپل مجبور شد به خاطر کاهش هزینه‌ها وظیفه تولید آیفون‌ها و آیپادها را به کارخانه‌های چینی محول کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420