لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

عکس‌های شخصی 6.8 میلیون کاربران فیس بوک لو رفت

عکس‌های شخصی 6.8 میلیون کاربران فیس بوک لو رفت

شرکت فیس بوک به تازگی تائید کرده که طی یک نشت اطلاعاتی به تازگی اطلاعات نزدیک به 6.8 میلیون کاربر فیس بوک به‌صورت عمومی منتشر شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که فیس بوک از طریق وب سایت خبری TechCrunch منتشر کرده است، در بازه زمانی سیزدهم تا بیست و پنجم سپتامبر سال جاری میلادی عکس‌های خصوصی این تعداد از کاربران به‌صورت عمومی منتشر شده است که این مسئله مشخصاً به یک باگ امنیتی در API بخش مدیریت عکس‌های فیس بوک مربوط بوده است.

در این بازه زمانی کسانی که عکس‌هایی را به‌صورت خصوصی و بین تعدادی از دوستان خود منتشر کرده‌اند به‌صورت عمومی در اختیار اپلیکیشن‌های متفرقه که مدیریت حساب کاربری فیس بوک افراد را در دست دارند قرار گرفته است. این اپلیکیشن‌ها به‌صورت ناخواسته و بدون اجازه مستقیم کاربران عکس‌های کاربران را به‌صورت عمومی منتشر کرده‌اند و به مدت 12 روز نیز این باگ وجود داشته است.

فیس بوک اعلام کرده که این باگ امنیتی را در روز 25 سپتامبر 2018 برطرف کرده است با این حال در این بازه زمانی عکس‌های خصوصی کاربران به‌صورت عمومی در اختیار افراد ناشناس قرار گرفته و آن‌ها ممکن است قادر به مشاهده تصاویر کاربران بوده باشند.

عکس‌های خصوصی منتشر شده مشخصاً در بخش Timeline Photos فیس بوک از طرف کاربران به اشتراک گذاشته شده بود و بر اساس تنظیمات امنیتی فقط باید توسط دوستان و افرادی که آن‌ها انتخاب کرده بودند امکان نمایش داشته باشند. با این حال اپلیکیشن‌های شخص ثالث توانسته‌اند به این تعداد از تصاویر دسترسی داشته باشند و آن‌ها را برای افراد دیگر نیز به نمایش در بیاورند.

فیس بوک اعلام کرده که بیش از 1500 اپلیکیشن مدیریت اکانت‌های کاربری فیس بوک در سراسر جهان وجود دارد که توسط 900 توسعه دهنده در سراسر جهان مدیریت و عرضه می‌شوند و این مسئله باعث شده تا حفظ امنیت کاربران افراد مختلف تا حدودی دشوار باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420