لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شکایت کوالکام باعث توقف واردات برخی از آیفون‌ها به بازار چین شد

شکایت کوالکام باعث توقف واردات برخی از آیفون‌ها به بازار چین شد

دعوای قانونی کوالکام با اپل همچنان ادامه دارد و حالا این کمپانی توانسته در دادگاه اپل را به استفاده از سه پتنت اختصاصی خود به صورت غیرقانونی محکوم کند و جلوی واردات برخی از آیفون‌ها به بازار چین را بگیرد.

بر اساس گزارشی که دو خبرگزاری CNBC و رویترز منتشر کرده‌اند، شرکت اپل طی رأی جدید دادگاه شهر «فوجو» از وارد کردن آیفون 6 اس و مدل‌های پس از آن تا آیفون X به بازار چین ممنوع شده است. دادگاه اعلام کرده که اپل حداقل دو پتنت شرکت کوالکام را به صورت غیرقانونی در تولید و عرضه آیفون‌ها مورد استفاده قرار داده است. گفتنی است که به غیر از آیفون 6 اس پلاس، باقی آیفون‌ها در کارخانه‌های چینی تولید می‌شوند اما ارائه محموله‌های جدید آن‌ها در بازار چین ممنوع شده است.

اپل البته در بیانیه‌ای اعلام کرده که رأی دادگاه یاد شده روی فرایند فروش و خرید آیفون‌ها توسط کاربران چینی تأثیری نخواهد داشت. اپل اعلام کرده که سه پتنت مورد نظر کوالکام به هیچ وجه در اختصاص این کمپانی نبوده است و کار اپل در زمینه استفاده از آن‌ها غیرقانونی نبوده است و کوالکام هیچ یک از این پتنت‌ها را به صورت معتبر به نام خود ثبت نکرده بوده است.

یکی از پتنت‌های مورد مناقشه در مورد امکان تغییر فرمت و سایز عکس‌ها در تلفن‌های هوشمند است. پتنت دیگر در مورد نحوه مدیریت اپلیکیشن‌ها با استفاده از رابط کاربری و نمایشگر لمسی است که در نسخه‌های جدید آی او اس مورد استفاده قرار گرفته است.

کوالکام همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که به ارتباط با مشتریان اهمیت زیادی می‌دهد و معمولاً بابت این مسئله از دادگاه کمک نمی‌گیرد با این حال کوالکام خود را موظف به حفاظت از حقوق معنوی خود می‌داند. این کمپانی اعلام کرده که شرکت اپل پس از تصمیم به قطع همکاری همچنان از پتنت‌های کوالکام بدون کسب مجوزهای لازم استفاده کرده است.

گفتنی است که حکم دادگاه شامل آیفون XR، XS و XS Max نمی‌شود و اپل برای عرضه این محصولات در چین با محدودیت مواجه نیست. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373