لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دادگاه نمی‌تواند انحصار اپ استور را از اپل بگیرد

دادگاه نمی‌تواند انحصار اپ استور را از اپل بگیرد

در روزهای گذشته خبرهایی در مورد شکایت توسعه دهندگان از سیاست‌های انحصارطلبانه شرکت اپل منتشر شده که هنوز نتیجه این دادگاه مشخص نشده است.

بر اساس شکایت انجام شده توسط توسعه دهنده‌ای به نام Pepper اپل محصولات دیجیتالی را به صورت انحصاری در اپل استور به فروش می‌رساند و قیمت بسیار بالایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. شرکت اپل از یک طرف با دریافت کمیسیون 30 درصدی از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های آن‌ها را به فروش می‌رساند و از طرف دیگر هیچ امکانی را برای نصب نرم افزارهای خارج از اپ استور را برای کاربران در نظر نگرفته است؛ این مسئله باعث می‌شود تا بازار رقابت در میان توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اپ استور از بین برود. اپل همچنین طی خط مشی خود اجازه عرضه بسیاری از اپلیکیشن‌ها در اپ استور را نمی‌دهد و از طرف دیگر توسعه دهندگان به صورت سالانه باید 100 دلار برای امکان آپلود اپلیکیشن‌ها هزینه بپردازند.

از طرفی شرکت اپل اعلام کرده که تلاش این کمپانی برای محدود کردن اپ استور به‌منزله سیاست‌های انحصارطلبانه این کمپانی نیست. این کمپانی به دلیل افزایش امنیت کاربران اقدام به عرضه اپلیکیشن‌ها فقط از طریق اپ استور می‌کند. اپل اعلام کرده که امنیت کاربران تا حدی مهم است که حتی اگر این کار به عنوان یک سیاست انحصار طلبی در نظر گرفته شود، به هیچ وجه اهمیت ندارد. اپل با وجود اعمال این محدودیت هیچ امکانی را برای نصب اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور برای کاربران میسر نکرده است و در صورت استفاده از این اپلیکیشن‌ها از طریق جیلبریک یا موارد دیگر، گارانتی بین‌المللی آن‌ها را فسخ می‌کند.

با این حال تحلیلگران مسائل قانونی در آمریکا اعلام کرده‌اند که شکایت Pepper و دادگاه بدوی تشکیل شده برای بررسی این پرونده قضایی توان آزاد سازی اپ استور و محدودیت‌های اعمال شده در آیفون‌ها را ندارد. کاربران پیش از شروع به استفاده از تمامی آیفون‌ها و آیپدها شرایط استفاده از آن را می‌خوانند و این شرایط را به صورت اجباری می‌پذیرند. در حقیقت استفاده از هر یک از آیفون‌ها به‌منزله قبول کردن تک‌تک سیاست‌های شرکت اپل تلقی می‌شود و اپل رضایت قانونی تمامی کاربران را در اختیار دارد.

این مسئله باعث می‌شود تا حتی در صورت باخت کامل اپل در دادگاه یاد شده، اپ استور همچنان به صورت اختصاصی باقی بماند و در بدترین حالت ممکن اپل تنها مجبور به کاهش حق کمسیون اپلیکیشن‌های فروخته شده خواهد شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420