لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دوران USB-A به پایان رسید؛ لایتنینگ همچنان حکم‌فرما خواهد بود!

دوران USB-A به پایان رسید؛ لایتنینگ همچنان حکم‌فرما خواهد بود!

شرکت اپل در زمان تولید و عرضه آیپد پرو 2018 درگاه لایتنینگ را حذف کرد و در نهایت اقدام به عرضه درگاه USB-C به جای آن کرد.

در این میان، بسیاری از تحلیلگران این اقدام شرکت اپل را به عنوان اولین نشان از شروع روند حذف پورت لایتنینگ از دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت اپل تلقی کردند. این تحلیلگران بر این باور هستند که اپل در آینده نزدیک درگاه لایتنینگ را از دستگاه‌های خود حذف می‌کند و در نهایت پورت تایپ سی را جایگزین آن خواهد کرد.

در این میان، اپل از سال 2016 و با معرفی مک بوک پروی جدید خود در این سال نشان داد که علاقه شدیدی به درگاه یو اس بی تایپ سی دارد. البته اولین محصول اپل که مجهز به این درگاه بود، مک بوک‌های 12 اینچی معرفی شده در اواخر سال 2015 بودند که در آن‌ها تنها یک درگاه تایپ سی قرار گرفته بود.

از طرف دیگر اتحادیه اروپا چندی است که به اپل و شرکت‌های دیگر درزمینهٔ استفاده از درگاه‌های غیراستاندارد هشدار داده است. این اتحادیه از کاربران درخواست کرده تا از درگاه‌های استاندارد نظیر USB-A یا USB-C در تمامی دستگاه‌های خود استفاده کنند و درگاه‌های اختصاصی و غیرعادی را در تولید دستگاه‌های خود به کار نبرند.

با این حال منابع آگاه در شرکت اپل اعلام کرده‌اند که با وجود عرضه آیپد پرو 2018 با درگاه یو اس بی تایپ سی این شرکت تمایلی به حذف درگاه لایتنینگ از باقی دستگاه‌های خود ندارد و دست کم تا چند سال آینده این کمپانی محصولات اختصاصی خود را با درگاه لایتنینگ به بازار عرضه می‌کند. از طرف دیگر، عرضه مک بوک ایر 2018 نشان داد که دوران USB-A به پایان رسیده است و اپل در آینده نزدیک این درگاه را حتی از آیمک، مک مینی و مک پرو نیز حذف می‌کند و دیگر از آن در دستگاه‌های خود پشتیبانی نمی‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373