لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل کارکنان و متخصصین کوالکام را می‌رباید

اپل کارکنان و متخصصین کوالکام را می‌رباید

نزدیک به دو سال است که کشمکش‌ها و مبارزه‌های دو کمپانی کوالکام و اپل در حال شدت گرفتن است و حالا شرکت اپل تصمیم به ربودن متخصصین این کمپانی دارد.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اپل 10 آگهی استخدام جدید را منتشر کرده است که طی آن درخواست نیروهایی متخصص در شهر سن دیگو را کرده است. سن دیگو میزبان مقر اصلی شرکت کوالکام است و تخصص‌های درخواست شده توسط اپل در این شهر دقیقاً با تخصص کارکنان شرکت کوالکام سازگاری دارد.

این مسئله به طور مشخص نشان می‌دهد که اپل متخصصین شرکت کوالکام را نشانه رفته است و تصمیم دارد تا با جذب آن‌ها علاوه بر تضعیف شرکت کوالکام، راهی برای تولید محصولات مشابه و به‌خصوص تراشه‌های مودم و ارتباطی آیفون‌ها پیدا کند. البته که این کار از لحاظ قانونی و اخلاقی هیچ مشکلی ندارد با این حال به‌احتمال زیاد درخواست استخدام مشاغل مختلف از طرف اپل آن‌ها هم در سن دیگو می‌تواند به تضعیف شرکت کوالکام منجر شود و بسیاری از مهندسی این کمپانی تصمیم به ترک این کمپانی و استخدام شرکت اپل بگیرند.

تا پیش از این اپل اقدامات مشابهی در زمینه استخدام متخصصین شرکت‌هایی نظیر اینتل و AMD نیز کرده بود و حالا تصمیم دارد تا این کار را با شرکت کوالکام انجام دهد. اپل قطعاً به خاطر تولید قطعات تراشه ارتباطی به کار رفته در آیفون‌ها به متخصصین کوالکام نیاز دارد.

سال گذشته اپل همکاری خود را با کوالکام قطع کرد و طی آن یک مبارزه قانونی را علیه این کمپانی شروع کرد. این کمپانی در نهایت مجبور به همکاری با اینتل در زمینه تولید انبوه تراشه‌های مودم آیفون‌های 2018 شد. شرکت کوالکام ادعا دارد که اپل ایده‌های این شرکت و سورس کدهای مربوط به ساخت تراشه‌های مودم را از طریق مهندسی معکوس از تراشه آیفون 7 به دست آورده و آن را به اینتل داده تا اینتل بتواند تراشه‌های مودم آیفون XS و XS Max و XR را تأمین کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420