لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تمامی کامپیوترهای مک 2018 قابل تعمیر نخواهند بود

تمامی کامپیوترهای مک 2018 قابل تعمیر نخواهند بود

 بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت اپل با قرار دادن تراشه T2 در تمامی کامپیوترهای مک ارائه شده در سال 2018 امکان تعمیر و عیب یابی توسط تعمیرکاران حرفه‌ای را ندارند.

تا پیش از این گزارش‌هایی در مورد دخالت تراشه T2 در روند تعمیر و عیب یابی دستگاه‌ها منتشر شده بود اما حالا شرکت اپل به‌صراحت اعلام کرده تمامی کامپیوترهای مک که در سال 2018 منتشر شده‌اند و مجهز به تراشه T2 هستند،امکان تعمیر توسط تعمیرکاران متفرقه را ندارند. این مسئله به طور مشخص به‌منزله آن است که هدف اصلی استفاده از تراشه T2 از طرف اپل مقابله با تعمیر و بررسی کامپیوترها توسط افراد غیرمتخصص است.

بر همین اساس تمامی دستگاه‌های یاد شده در صورت خرابی باید توسط تعمیرکاران مجاز شرکت اپل و در اپل استورها تعمیر شوند و امکان تعمیر این دستگاه‌ها وجود ندارد و کاربران انتخابی در ارائه دستگاه‌های خراب به تعمیر کاران غیرمجاز ندارند. تراشه T2 باعث می‌شود تا در صورت باز شدن دستگاه توسط تعمیرکاران غیرمجاز دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد و علاوه بر این، شرکت اپل نیز خدماتی به دستگاه‌های باز شده توسط تعمیرکاران غیرمجاز ارائه نمی‌دهد.

این کار از یک طرف باعث می‌شود تا تعداد تعمیرکاران غیرمجازی که بتوانند کامپیوترهای مک را تعمیر کنند کاهش پیدا کنند و علاوه بر این بسیاری از کاربرانی که در کشورهایی که اپل در آن‌ها نمایندگی مجاز ندارند نیز امکان استفاده از این محصولات را نداشته باشند.

تراشه T2 در حال حاضر روی آیمک پرو، مک بوک پرو 2018، مک بوک ایر 2018 و همچنین مک مینی 2018 به کار رفته است. این تراشه با معماری ARM طراحی شده است و حتی در صورت خاموش بودن کامل دستگاه نیز فعال است و در حال رصد کردن فعالیت‌های انجام شده با دستگاه‌های مک است. گفتنی است که هنوز سازمان‌های دولتی نظیر سازمان تجارت اتحادیه اروپا در این زمینه واکنش نشان نداده‌اند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420