لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی تخصصی ایپد مینی با نمایشگر رتینا – نسل دوم ایپد مینی

بررسی تخصصی ایپد مینی با نمایشگر رتینا – نسل دوم ایپد مینی

نسل دوم ایپد مینی با نمایشگر رتینا ارایه شد.نمایشگر به کار رفته در این دستگاه (با توجه به اندازه کوچکتر) عمق تصویری حتی بیشتر از ایپد ایر را ارایه میدهد.

ایپد مینی رتینا توان نمایش 2,048 در 1,536 پیکسل را دارد. این تعداد پیکسل دقیقا مثل صفحه ی  ایپد ایر است. اما با توجه به اندازه ی 7/5 اینچی نمایشگر عمق تصویر به عدد عجیب ۳۲۶ پیکسل در اینچ رسیده. حال آنکه ایپد ایر از عمق تصویر۲۶۴ پیکسل در اینچ بهره می برد. نسل اول ایپد مینی نیز از عمق تصویر ۱۶۳ پیکسل در اینچ بهره می برد.

این یک دستاورد فناوری فوق العاده است که البته برای خریداران کمی هزینه بر است. ارایه این سری در این زمان برای خریدارانی که قصد تهیه دستگاه را برای تعطیلات آخر سال دارند بسیار مناسب است. قیمت این دستگاه تنها 70 دلار بالاتر از نسل پیش است اما کیفیت تصویر بالا این مقدار را توجیه میکند.

همچون نسل قبلی این سری نیز در 2 رنگ سفید و تیره ی فضایی با همان پشت آلمینیومی ارایه میشود.

 بررسی تخصصی ایپد مینی رتینا

نمایشگر رتینا

نمایشگر ارایه شده در این مدل بی شباهت به نمایشگر رتینای ارایه شده در نسل سوم ایپد نیست. طراحی نیز چندان تغییری نداشته. هرچند مقدار اندکی از قطر و وزن دستگاه فدای کیفیت فوق العاده بالای نمایشگر شده. این نمایشگر در ایپد مینی یک دستاورد فناوری فوق العاده است. ارایه ی تصویری به همان اندازه ی ایپد ایر کار را برای تولید کنندگان نرم افزار ساده کرده و نیازی به ارایه دو نسخه برای ایپد مینی و ایپد به صورت جداگانه نیست.

  ایپد مینی با نمایشگر رتینا

تنها یک نگاه به ایپد مینی جدید برای دیدن همه چیز کافی است. نمایشگری فوق العاده تاثیر گذار که خواندن مطالب و کار با نرم افزار ها را بسیار لذت بخش تر میسازد. به سادگی با گذاشتن هر دو نسل در کنار هم کیفیت و توان نمایشگر رتینا نمایان میشود. در حالی که تصویر در نسل اول مات و پیکسل بندی شده است در نسل جدید تصاویر بسیار واضح وشفاف است.

  نسل دوم ایپد مینی

نمایشگر رتینا به تنهایی نسل دوم را نمیتواند سر بلند کند. همانطور که ارایه ی یک ایپد کوچک در سال 2012 چندان چشمگیر نبود، اما اینبار اپل بجز تغییرات در نمایشگر این دستگاه را از درون نیز دگرگون ساخته.

کارایی

اپل برای تولید ایپد مینی رتینا بار دیگر عضلات چیپ سازی خود را به کار بسته و همان چیپ A7 بکار رفته در ایفون 5 اس و ایپد ایر را در دل این دستگاه جای داده. حالا A7 اماده است تا باردیگر همه را تحت تاثیر قرار دهد و نمایشگری با کیفیت بالا و نرم افزار های بسیار قوی را بدون کوچکترین مشکلی به خدمت کاربران بگمارد. استفاده از این چیپ نکته ی بسیار مهمی است. چون ایپد مینی قبلی ار چیپی دو نسل قدیمی تر ، یعنی A5X استفاده می کرد و این موضوع کارکرد بهتر ایپد مینی جدید را نسبت به نسل قبل توضیح میدهد.

آزمایشات نشان داده پردازشگر جدید 5 برابر قدرت بیشتری را نسبت به نسل قبل ارایه میدهد، در مقایسه ایپد ایر قدرتی 2 برابر نسبت به نسل قبل خود دارد.

 ایپد مینی رتینا

البته برای استفاده از نمایشگری با این توان ، استفاده از A7 الزامی است. نمایش این تعداد پیکسل فشار زیادی بر پردازنده خواهد آورد. گواه این امر تنبلی چیپ A5X بر روی ایپد نسل 3 است که برای اولین بار در آن از نمایشگر رتینا استفاده شد.

شکر خدا امسال اپل در ارایه مدل کم کاری نداشته وبا به کارگیری پردازشگری با توان پردازش3 میلیون پیکسل و iOS 7 در محصولات جدید، زمینه را برای ارایه نرم افزار هایی هرچه قویتر در سال آینده آماده کرده است.

به خاطر باطریهای ضعیف تر نسبت به سری ایر، اپل ایپد مینی را به چیپ با توان 1/3 گیگاهرتز مجهز کرده.اما تفاوت آن با ایپد ایر با توان 1/4 گیگاهرتز چندان نخواهد بود، پس نرم افزارها با همان قدرت و صفحات وب با همان سرعت که در ایپد ایر اجرا میشوند ، در ایپد مینی نیز اجرا خواهند شد.

طراحی

 قدرت ایپد مینی باعث چند تغییر کوچک در طراحی آن شده. مدل جدید در مقایسه با مدل سال قبل بسیار اندک قطور تر و سنگین تر شده. اما این تغییرات آنقدر ناچیز اند که کمتر کاربری متوجه آنها می شود. قطر مدل جدید 7/5 میلیمتر است ، یعنی 0/3 میلیمتر ضخیم تر و وزن آن 331 گرم است ، یعنی اندکی سنگین تر از سری قدیمی با وزن 312 گرم.

  نسل دوم ایپد مینی

تا یک کاربر هر دو نسل قدیم و جدید را در دستان خود نگیرد متوجه تفاوت این دو سری نخواهد شد؛ هر چند که این مقدار تفاوت با وجود پردازنده جدید و نمایشگر جدید و نیاز این دو به باطری های قویتر بسیار قابل قبول است.

تفاوت بعدی در طراحی اظافه شدن دو میکروفون است(همچون سری ایر) تا در تصویر برداری و تماسهای تصویری از کیفیت بیشتر صدا بهره مند شود.

 ایپد مینی رتینا

دوربین و سایر طراحی ها کاملا مثل سری قبل است.

همچون ایپد ایر در این سری هم از تاچ ایدی استفاده نشده که این موضوع با توجه به فعالیت های اخیر اپل در این زمینه احتمالا در سری های بعد جبران خواهد شد. هرچند هنوز هم معتقدیم باید در iOS7 قابلیتهایی مبنی بر استفاده ی چند کاربر اضافه گردد.

همچنین به خاطر حفظ ابعاد ایپد مینی جدید پوششهای سری قبل ، در این سری هم قابل استفاده اند.

نتیجه

آنچه که بیشتر از همه در این سری به نظر درست می آید افزایش قیمت تنها به میزان 70 دلار است. تا وقتی که سیاست حاکم بر قیمت گذاری نا موازی است هزینه ی این سخت افزار قابل مقایسه با رقبای اصلی خود نیست. برای مثال Kindle Fire HDX شرکت آمازون با ابعاد 7 اینچ ونسبت تصویر 16:9 صفحه نمایش قابل رقابتی را ارایه داده که این دستگاه با رم 16 گیگابایتی نهایتا به قیمت 224 دلار ارایه میشود که 150 دلار از ایپد مینی ارزانتر است. گوگل نکسوس 7 نیز نمایشگری با کیفیت و 7 اینچی دارد و با 32 گیگابایت رم و 4gLTE با 349 دلار عرضه میشود که 50 دلار از ایپد مینی ارزانتر است ولی نداشتن نمایشگر رتینا انتخواب آنها را کمی دشوار میکند. صادقانه باید گفت ایپد مینی رتینا ارزش مبلغی که برایش میپردازیم را دارد. هرچند که از سایر رقبا گرانتر است.

  نسل دوم ایپد مینی

 برخلاف ایپد ایر از لحاظ شکل کلی با در دست گرفتن ایپد مینی تغییر خاصی احساس نمی شود. در فروشگاه ها ایپد ایر به وضوح یک سر و گردن از همه هم ردیف های خود بالاتر ایستاده ولی ایپد مینی رتینا با قابلیتهایی بالا و درعین حال قیمتی پایین تر جایگاه خود را همچنان حفظ کرده.

در کل باید اعتراف کرد ایپد مینی با نمایشگر رتینا همچنان پیشنهاد خوبی است. این دستگاه بهترین ها را چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری ارایه داده ، همچنین از طرف قویترین سیستم عامل موبایل پشتیبانی می شود .

امتیاز:4/5 از 5

نقاط قوت

  •  استاندارد رتینای اپل بار دیگر امده تا شما را معتاد خود کند.

  • باز هم چیپ 64 بیتی A7 همچون در ایپد ایر و ایفن 5 اس خودنمایی می کند.

  • همچون سال پیش، همان طراحی فوق العاده قابل حمل و سبک

نقط ضعف

  • گرچه قیمت بهبود یافته اما هنوز هم 70 دلار بالاتر از سری قبل است.

  • اریه ی کم و محدود به سختی می تواند این دستگاه را برای تعطیلات اخر سال 2013 در دسترس قرار دهد.

  • ممکن است بعضی مشتاق باشند تا امدن امکان تاچ ایدی دست نگه دارند. 

 منبع

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373