لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جعبه هک آیفون یا همان GrayKey دیگر قابل استفاده نیست

جعبه هک آیفون یا همان GrayKey دیگر قابل استفاده نیست

یکی از پرسروصداترین خبرهای حوزه فناوری در چند ماه اخیر مربوط به تولید و عرضه دستگاهی با عنوان جعبه هک آیفون یا همان GrayKey می‌شد که حالا شرکت اپل توانسته با توسعه آی او اس 12 آن را به طور کامل بلااستفاده کند.

این ابزار که تا پیش از این توسط سازمان‌های دولتی و حکومتی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گرفت، از یکی از باگ‌های اصلی آیفون‌ها و سیستم عامل آی او اس برای نفوذ و به دست آوردن رمز عبور دستگاه استفاده می‌کرد. این دستگاه در حقیقت یک کیبورد مجازی خود کار بود که از طریق درگاه لایتنینگ به آیفون متصل می‌شد و به صورت نامحدود می‌توانست اعداد مختلف را به صورت پسورد به دستگاه بدهد و پس از آن پسورد را با صرف مدت زمانی طولانی به مقام‌های حکومتی ارائه دهد.

در این میان، شرکت اپل در توسعه نسخه جدید سیستم عامل آی او اس 12 این باگ امنیتی و امکان نفوذ به دستگاه از طریق کیبوردهای خارجی را از بین برده است و دیگر جعبه هک آیفون یا همان GrayKey دیگر قابل استفاده نیست. بر همین اساس، شرکت اپل محدودیت خاصی را برای وارد کردن پسورد از طریق کیبوردهای مجازی در نظر گرفته است و هکرها امکان استفاده از این حفره امنیتی را نخواهند داشت.

علاوه بر این، آی او اس 12 محدودیت نفوذ از طریق درگاه لایتنینگ را در نسخه‌های جدید آی او اس افزایش داده است تا هکرها به هیچ وجه نتوانند از طریق درگاه یاد شده به آیفون‌ها نفوذ کنند. درگاه لایتنینگ زمانی کار می‌کند که آیفون از طرف کاربر و صاحب خود روشن شود و قفل آن از طریق سیستم‌های احراز هویت ایمن باز شود. به همین دلیل آیفون‌ها همچنان یکی از ایمن‌ترین تلفن‌های هوشمند موجود در دنیای امروز به حساب میایند که تنها اطلاعات حساس و شخصی را به خود کاربر ارائه خواهند داد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420