لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اطلاعات نوشته شده در پشت مک بوک نشان از چه دارد؟

اطلاعات نوشته شده در پشت مک بوک نشان از چه دارد؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای بسیاری از کاربران در هنگام خرید و استفاده از مک بوک‌ها به وجود میاید این است که اطلاعات درج شده در پشت این دستگاه‌ها نشان گر چیست و هر کدام به چه چیزی اشاره دارد.

به طور کل، شرکت اپل یکی از دقیق‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری است و به همین دلیل اطلاعات کاملی از تمامی دستگاه‌های خود را به کاربران ارائه می‌دهد. به همین دلیل در بخش پشتی هر یک از دستگاه‌ها، شامل آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک نوشته‌هایی قرار دارد که هر کدام نشان از بخشی از خصوصیات این محصولات دارند.

اپل در تولید و بسته بندی مک بوک‌ها، بخشی از اطلاعات مربوط به آن‌ها را در پشت جعبه قرار داده است و برخی دیگر از این اطلاعات را در پشت جعبه دستگاه قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی اطلاعاتی که دقیقاً در پشت مک بوک‌ها قرار گرفته است بپردازیم و هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

1.اطلاعات مربوط به طراحی و اسمل دستگاه:

اکثر قریب به اتفاق دستگاه‌های تولید شده توسط اپل دارای عبارت Designed by Apple California, Assembled in China هستند. این عبارت به آن معنا است که اپل محصول یاد شده را در ایالت کالیفرنیای آمریکا طراحی و ساخته است؛ اما تولید انبوه و اسمبل آن‌ها را به کارخانه‌های چینی واگذار کرده است. این مسئله لزوماً به پارت نامبر دستگاه مربوط نیست چرا که کارخانه‌های چینی می‌توانند تمامی خط تولید یک محصول از پارت نامبرهای متفاوت را به صورت یک جا تولید کرده باشند.

2.Model Number:

اطلاعات دیگری که از دستگاه‌ها در پشت دستگاه ارائه شده است، شامل مدل نامبر آن‌ها می‌شود. مدل نامبر دستگاه‌های اپل معمولاً با فرمت Axxxx هستند و اغلب با عدد A شروع می‌شوند که پس از آن اعدادی مشخص وجود خواهند داشت. این عدد شامل اطلاعاتی نظیر مدل دستگاه و سال ساخت آن می‌شود. این عدد اکثراً برای شناسایی دستگاه در فروشگاه‌های خارج از کشور به کار میاید. اما در ایران به دلیل اهمیت کشور مقصد برای عرضه محصول، بیشتر از پارت نامبر استفاده می‌شود که اطلاعات دقیق یک محصول را ارائه می‌دهد.

3.EMC:

EMC مخفف عبارت Electromagnetic Compatibility است که اطلاعات مربوط به مهندسی و ساخت قطعات به کار رفته در دستگاه الکترونیکی را نشان می‌دهد. در اغلب کامپیوترهای مک این عدد چهار رقم دارد و در برخی اوقات این عدد در پشت قطعات دستگاه نیز نوشته می‌شود. این عدد فقط به صورت سخت افزاری و در پشت دستگاه یا قطعه آن نوشته می‌شود و به هیچ وجه در سیستم عامل مک او اس قابل شناسایی نیست. این عدد اطلاعات دقیق‌تری نسبت به مدل نامبر را به کاربران ارائه می‌دهد. این عدد برای تشخیص خصوصیات سخت افزاری نظیر ظرفیت رم و سرعت پردازنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال باید توجه داشت که EMC به طور کامل خصوصیات نرم افزاری را در پشت دستگاه نشان نمی‌دهد، بلکه در زمان باز کردن دستگاه و تطبیق قطعات سخت افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عدد بیشتر برای تعمیر کاران نوشته شده است.

4.اطلاعات مربوط به ولتاژ و جریان مصرفی:

اطلاعات بعدی که در پشت مک بوک‌ها ارائه می‌شود، شامل میزان ولتاژ و جریان مصرفی دستگاه است. این اطلاعات برای مثال نشان می‌دهند که مک بوک مورد استفاده ولتاژ ورودی معادل 20.3 دارد و جریان مصرفی آن در حداکثر حالت ممکن برابر 3.0 آمپر است.

5.FCC ID:

به طور کل FCC مخفف Federal Communications Commission یا همان کمیسیون ارتباطی فدرال آمریکا است. این کد توسط این سازمان دولتی برای تمامی محصولات دارای سیستم‌های ارتباطی و الکترونیکی که قرار است در آمریکا به فروش برسند، ارائه می‌شود.در برخی اوقات ممکن است این آیدی دارای دو کد متفاوت باشد که شامل FCC ID و FCC REG هستند که اولی در مورد اطلاعات مربوط به قطعات ارتباطی و دومی شماره مجوز ارائه شده برای دستگاه است. معمولاً سه یا چهار کاراکتر اول به صورت حرف هستند و باقی آن‌ها عدد هستند. حروف ارائه شده در این مجموعه شامل مربوط به کارخانه و شرکت سازنده دستگاه بوده و الباقی به اطلاعات دقیق دستگاه مربوط می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از FCC ID مدل دقیق دستگاه را پیدا کنید.

6.IC ID:

IC ID دقیقاً اطلاعاتی مشابه با FCC ID را به شما نشان می‌دهند. با این حال این عدد توسط دولت کانادا ارائه می‌شود و تنها تفاوت آن با FCC ID مربوط به صدور این مجوز توسط دولت کانادا به جای آمریکا می‌شود.

7.ICES:

ICES مخفف عبارت International Council for the Exploration of the Sea است که برای فروش و عرضه یک محصول به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود. این عدد نشان می‌دهد که مک بوک مجوزهای لازم برای عرضه و فروش بین‌المللی را از سازمان مربوطه دریافت کرده است.

8.Serial Number:

سریال نامبر دستگاه که توسط خود شرکت اپل صادر می‌شود، نشان از مدل دقیق و سری ساخت محصول مورد نظر شما دارد. این عدد برای هر محصول یکتا است و می‌توان از طریق آن دستگاه مورد نظر را شناسایی کرد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373