لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کامپیوترهای مک از سال 2020 بدون پردازنده های اینتل تولید میشوند

کامپیوترهای مک از سال 2020 بدون پردازنده های اینتل تولید میشوند

 پیش بینی های انجام شده از آینده سری کامپیوتر های مک حاکی از آن است که شرکت اپل از سال 2020 همکاری خود را با شرکت اینتل در زمینه تامین پردازنده های کامپیوترهای مک کاهش خواهد داد.

بر اساس ادعای اخیر مینگ چی کو، اپل تصمیم دارد تا از سال 2020 فراند تولید کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده های ARM را شروع کند و از طریق آن پردازنده های اختصاصی سری A که به خودش تولید میکند را در کامپیوترهای مک ارائه دهد. در حقیقت اپل تصمیم دارد تا از دو سال دیگر فرایند تولید کامپیوترهای فوق سبک مبتنی بر پردازنده های کم مصرف را شروع کند و دستگاه هایی با طول عمر بسیار بالا را تولید و عرضه کند.

مینگ چی کو اعلام کرده است که اپل از همین حالا همکاری خود را با کارخانه تایوانی TSMC گسترش داده تا این کارخانه بتواند بسترهای لازم برای ساخته تراشه های ARM مورد نیاز برای کامپیوترهای فوق سبک را فراهم کند.

بر اساس این ادعا ها میتوان پیش بینی کرد که اپل در آینده نزدیک فرایند توسعه نسخه خاص مک او اس با سازگاری پردازنده های ARM را شروع میکند. علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اپل به جای توسعه مک او اس برای ARM تصمیم به ارائه قابلیت های بیشتر در آی او اس و ارائه اولین مک بوک مبتنی بر این سیستم عامل همراه است.

این ادعا ها در حالی مطرح میشوند که کیرگ فدریگی به عنوان مدیر ارشد بخش نرم افزار اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2018 اعلام کرد که اپل هیچ تصمیمی برای ادغام مک او اس با ای او اس ندارد و این کمپانی همچنان تصمیم به توسعه جداگانه این دو سیستم عامل دارد. این ادعا برای چنین بار نیز توسط تیم کوک مطرح شده است و به همین دلیل هنوز نمیتوان در مورد آینده مک های مبتنی بر ARM ادعایی کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420