لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل با تعمیرات غیر قانونی آیفون‌ها مبارزه می‌کند

اپل با تعمیرات غیر قانونی آیفون‌ها مبارزه می‌کند

شرکت اپل تصمیم دارد تا با تعمیر کاران غیرمجاز آیفون‌ها مبارزه کند تا کاربران مجبور به دریافت خدمات پس از فروش در مراکز رسمی و قانونی این کمپانی باشند.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری The Information اپل در طول سالیان گذشته همواره به دنبال ابداع روش‌هایی برای مبارزه با تعمیر پذیری دستگاه‌ها به دست تعمیرکاران غیر قانونی بوده است. این ادعا توسط تعداد بسیاری از کارکنان سابق اپل استورها و نمایندگی‌های رسمی شرکت اپل تائید شده است.

علاوه بر این، در سال 2013 اپل اعلام کرده بود که با موجی عظیم از کلاه برداری‌های مربوط به تعمیرات آیفون‌ها مواجه شده است. این تبه کاران، آیفون‌های دزدیده شده از کشورهای مختلف را خریداری می‌کنند و قطعات گران قیمت آن‌ها شامل برد مدار منطقی و پردازنده را از آن‌ها برداشته و برای تعمیر دستگاه‌های دیگران استفاده می‌کنند و آیفون‌های دزدی با قطعات تقلبی و بی‌کیفیت جایگزین شده و برای بار دیگر در بازار به فروش می‌رسند.

اما اقدامات تبه کاران تنها به اینجا ختم نمی‌شود؛ تا پیش از این، اپل به تعمیرکاران مجاز بخش Genius Bar اعلام کرده بود که در صورت دریافت آیفون‌های خراب، آن‌ها را با دستگاه‌های نو تعویض کرده و به مشتریان ارائه دهند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از کلاه‌برداران اقدام به سرقت آیفون‌های خراب از انبار ضایعات اپل استورها کرده و با تعمیر آن‌ها، این محصولات را برای بار دیگر به چرخه مصرف بازگردانند.

در این میان، افزایش موج سرقت‌های انجام شده از اپل استورهای مختلف در ایالت کالیفرنیا و چین باعث شده تا اپل به فکر استفاده از روش‌های پیشرفته‌تری برای مقابله با تعمیرات غیرمجاز آیفون‌ها بیافتد. اپل از همین حالا از روش‌هایی برای از کار انداختن آیفون‌های دزدیده شده در اپل استورها استفاده می‌کند؛ با این حال به نظر می‌رسد که سارقین روش بازیابی و راه اندازی آیفون‌های دزدیده شده از اپل استورها را پیدا کرده‌اند و همچنان به سرقت‌های زنجیره‌ای خود ادامه می‌دهند.

بر اساس ادعای اخیر، شرکت اپل تصمیم دارد تا با به کار گیری روش‌هایی پیشرفته، روند تعمیر آیفون‌ها توسط تعمیرکاران غیرمجاز را کاهش دهد. این روش‌ها به احتمال زیاد در نحوه طراحی و ساخت این تلفن‌های هوشمند تأثیر می‌گذارد و اپل تصمیم دارد تا آیفون‌های آینده را به گونه‌ای طراحی کند که تنها توسط نمایندگی‌های مجاز قابل تعمیر باشند.

باید به یاد داشت که اقدام اپل ممکن است باعث ایجاد دردسرهای بسیاری برای کاربران آیفون‌ها در کشورهایی نظیر ایران شود چرا که در این مناطق اپل نمایندگی رسمی ندارد و تنها محصولات از طریق عامل‌های فروش مجاز به کاربران عرضه می‌شوند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420