لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

انگلستان گوگل را از اتهام سرقت اطلاعات سافاری و آیفون‌ها تبرئه کرد

انگلستان گوگل را از اتهام سرقت اطلاعات سافاری و آیفون‌ها تبرئه کرد

 دادگاه عالی انگلستان، روز دوشنبه پرونده شکایت کاربران این کشور از گوگل مبنی بر سرقت اطلاعات کاربران آیفون را مختومه اعلام کرد.

تا پیش از این، برخی از کاربران انگلستانی از گوگل بابت سرقت اطلاعات و ردیابی رفتار آن‌ها از شکایت کرده بودند. در این شکایت اعلام شده بود که گوگل بین سال‌های 2011 تا 2012 اقدام به جمع آوری اطلاعات کاربران آیفون‌ها از طریق مرورگر سافاری می‌کرده است. طبق این ادعا گوگل توانسته با دور زدن تنظیمات مربوط به حریم خصوصی سافاری اطلاعات شخصی 5.4 میلیون از کاربران را برباید و از آن‌ها به منظور نمایش تبلیغات و موارد مشابه استفاده کند.

این ادعا در حالی مطرح شده بود که اپل همواره به امنیت بالا و حفظ حریم خصوصی سافاری تأکید کرده است و این کمپانی بارها به کاربران استفاده از سافاری و خودداری کردن از نصب مرورگرهای دیگر را توصیه کرده است.

در این میان، دادگاه عالی انگلستان در ادعای اخیر خود اعلام کرده که شاکیان پرونده یاد شده دیگر حق جمع آوری شواهد برای اثبات ادعای خود در دادگاه را ندارند؛ با این حال کمپانی گوگل به دلیل کسب درآمد از اطلاعات کاربران مجبور به پرداخت 22.5 میلیون دلار به عنوان مالیات به دولت آمریکا شده است.

حکم جدید دادگاه عالی آمریکا در حالی مطرح شده که گوگل بارها اقدام به دریافت اطلاعات کاربران و استفاده از آن‌ها برای اهداف تبلیغاتی را تائید کرده است. در حقیقت تمامی سرویس‌های توسعه داده شده توسط گوگل به نحوی در حال دریافت اطلاعات کاربران هستند تا از طریق آن گوگل بتواند رفتار و سلیقه کاربران را شناسایی کرده و بر اساس آن محتوای تبلیغاتی هوشمندانه‌ای را به کاربران نشان دهد.

از طرف دیگر، سیستم عامل اندروید که این روزها به عنوان رقیب اصلی آی او اس و تلفن‌های هوشمند آیفون به حساب میاید نیز از این قاعده مستثنا نبوده و اطلاعات کاربران دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم عامل نیز به طور مداوم در حال ثبت در سرورهای اصلی گوگل است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373